Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Smart-IDd saab tänasest taotleda ka SEB Pangas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
SEB Pank Eestis
SEB Pank Eestis Foto: Liis Treimann

Alates tänasest saab Smart-IDd taotleda SEB Panga kontorites, mis tähendab, et nüüd väljastavad Eestis Smart-IDd kaks suurimat panka – SEB Pank ja Swedbank. Lähiajal alustavad Smart-ID kontoriväljastusega SEB Panga ja Swedbanki Läti ja Leedu esindused.

Smart-ID taotlemiseks tuleb külastada SEB Panga esindust, kus teenindaja tuvastab kliendi isiku ning juhendab Smart-ID konto loomisel. Taotledes Smart-IDd pangakontoris peab klient avama oma nutiseadmes Smart-ID äpi, valima enda isiku tuvastamiseks SEB panga kaudu autentimise ja looma rakenduses PIN1 ja PIN2-koodid.

Seejärel kuvatakse telefonis registreerimiskood, mille pangatöötaja koos kliendi andmetega Smart-ID taotlusele lisab. Kui prinditud taotlus on allkirjastatud, tuvastab kaks pangatöötajat kliendi isiku tema isikut tõendava dokumendi alusel. Ülejäänud sammud (kasutaja ja PIN-koodide kinnitamine) viiakse läbi kasutaja nutiseadmes.

SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuhi Liisa Lukini sõnul on Smart-ID kontoriväljastus mõeldud neile, kes ei saa elektroonilisi meetodeid kasutada.

«Smart-ID taotlemine pangakontoris on oluline ennekõike neile, kes mingil põhjusel ei saa või ei taha Smart-IDd taotleda ID-kaardi või Mobiil-IDga. Samas näiteks Lätis ja Leedus on ID-kaardi elektrooniline kasutamine nii vähe levinud, et seal saab pangakontoris taotlemine olema määrav võimalus Smart-ID saamiseks. Oluline on ka, et nii laialdane Smart-ID väljastus pangakontorites võimaldab elektroonilist kasutamist täiesti uuele sihtrühmale, kes enne ei ole saanud e-teenuseid kasutada.» ütles Liisa Lukin.

Tagasi üles