Kas Telia rikub oma teenuste eelistamisega netineutraalsuse nõuet?

A smartphone with a headset with Spotify logo are seen in front of a displayed Warner Music logo in this illustration picture taken July 24, 2017. REUTERS/Dado Ruvic

FOTO: DADO RUVIC/REUTERS

Telia pakub samal ajal nii internetti kui sisuteenuseid ning viimase aja kampaaniate käigus on just ettevõtte enda sisutooted hakanud pääsema internetimahu kulutamisest ja saanud justkui eelise konkurentide teenuste ees.

Täpsemalt teatas Telia nädala eest, et Mobiilse Elu paketi kliendid kasutada populaarset muusikateenust Spotify nii, et selle arvelt paketis sisalduv mobiilse interneti maht ei vähene. Tänavu juulis kehtestas Telia nullmäära MINU.TV teenusele. Septembris laienes nullmäär erinevatele ERRi kanalitele (ETV, ETV2 ja ETV+) ning STVgo! teenusele.

Kas tegemist võib Telia enda toodete puhul olla Euroopa Liidu netineutraalsuse rikkumisega? Telia nii ei arva.

«Telia Mobiilse Elu kampaania on igati kooskõlas ELi võrguneutraalsuse nõuetega. ELi võrguneutraalsuse nõuded ei välista ega keela erinevate uudsete äri- ja hinnastustingimuste (sh zero rating'u) rakendamist. Samuti ei sisalda need nõuded kohustust rakendada zero rating'ut alati kõigi samalaadsete rakenduste või teenuste suhtes,» selgitas Postimehele ettevõtte juriidilise üksuse juht Kristiina Maasik.

Ta lisas, et Telia oma Mobiilse Elu kampaania raames avatud koostööle teiste samalaadse teenuse osutajatega ning mõned teenuse osutajad on väljendanud huvi selle võimaluse vastu, mõned mitte.

«Mis tahes teenuse või rakenduse zero rate' imine saab sündida üksnes koostöös vastava teenuse või rakenduse pakkujaga. Muu hulgas peavad konkreetse teenuse või rakenduse kasutuse internetimahust eemale juhtimiseks (zero rate´imiseks) internetiteenuse pakkujal olema teada teatavad tehnilised parameetrid, milleta pole tehniliselt võimalik antud teenuse/rakendusega seotud liiklust zero rate´ima asuda,» lisas ta.

Telia kinnitusel konsulteeris ta enne oma nullmäära pakkumistega alustamist Tehnilise Järelevalve Ametiga, tagamaks, et Telia kampaania on võrguneutraalsuse nõuetega kooskõlas.

Netineutraalsuse põhimõtte kohaselt peavad teenustepakkujail olema internetis võrdsed tingimused oma teenuste levitamisel.

Tagasi üles