Nortal ja Icefire loovad maksuameti uue iseteenindusportaali (1)

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maksu-ja tolliamet.
Maksu-ja tolliamet. Foto: Sander Ilvest

Maksu- ja tolliamet (MTA) ja rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskus sõlmisid reedel 1,5 miljoni eurosed lepingud tarkvaraettevõtetega Icefire ja Nortal uue e-maksuameti arendamiseks 2019. aastaks.

Arendustöööde esimest etappi kogumaksumusega 1,5 miljonit eurot rahastatakse Euroopa Liidu regionaalarengu fondist. Tegemist on kolme esimese lepinguga, kokku läheb maksu- ja tolliameti iseteenindus- ja arvelduste keskkonna põhimõtteline ja visuaalne uuendamine maksma hinnanguliselt 5 miljonit euro, teatas maksu- ja tolliamet.

«Uus tehniline baas aitab muuta kogu suhtluse meiega võimalikult kontaktivabaks. See tähendab, et tehnoloogilisi võimalusi andmete saatmiseks või meiega muul moel suhtlemiseks tekib juurde, samuti on e-MTA-s olevad teenused oluliselt selgema ja mugavama ülesehitsega,» ütles MTA peadirektor Valdur Laid, kelle sõnul on nende arenduste valmimine kliendi jaoks kindlasti kõige tajutavam muutus.

Rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskuse direktori Margus Noormaa sõnul on märkimist väärt, et loodav iseteeninduskeskkond põhineb kaasaegsel teenuspõhisel arhitektuuril. Uued komponendid baseeruvad vabavaralisel platvormil ning lihtsustub rakenduste ja keskkondade haldus, märkis Noormaa.

Nortali avaliku sektori äriüksuse juhi Lauri Tammiste sõnul on MTA e-lahendused olnud Eesti e-riigi lipulaev aastaid ning eeskujuks teistele sarnastele organisatsioonidele üle maailma. «On hea meel anda panus uue e-MTA platvormi loomisel, mis muudab maksu- ja tolliameti e-keskkonna selgemaks, mugavamaks ja lõppkasutajale kaasaegsemaks,» ütles Tammiste.

MTA iseteeninduskeskkonna projekt sisaldab kliendi töölaua arendamist niinimetatud portaalina, mis lihtsustab navigeerimist ja soovitud tulemuseni jõudmist. Samuti tekib kliendile ühtne vaade e-MTA e-teenuste tarbimisel. Lisaks pakub uus arvelduste komponent kliendile palju selgemat ülevaadet oma nõuetest, toimingutest, ettemaksukontost ja tagastustaotlustest. Lihtsustub ka maksete tegemine.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles