Sõiduproovis kaks Opelit. Ehk viimane ükssarvik ja head geenid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fotogeeniline ja pisiasjadeni efektne.
Fotogeeniline ja pisiasjadeni efektne. Foto: Eero Vabamägi
  • Võrdle kaht linnamaastiku-Opelit! Adam Rocks S vs Grandland X.
  • Kumb võtta, kas kõige suurem või kõige väiksem?
  • Kumma seltsis on lõbusam?

Kui linnadžiibi nimes seisab X, on tegelane pärit Opeli mudelirivist. Neid on nüüd kolm: Crossland X, Mokka X ning uustulnukana Opel Grandland X. Kuid ette on näidata ka üks maastikuautoliku välimusega haruldus, pika nime lõpus hoopis saatuslik S. Kokku Opel Adam Rocks S. Paneme kõrvuti kõige suurema ja väiksema linnamaastiku-Opeli.

Mis siin erilist on?

Foto: Tootja foto

Grandland X

Tehniliselt on tegemist Peugeot 3008ga. Seega, eeskujulikud geenid, sest 3008 võitis ülekaalukalt Euroopa aasta auto tiitli. Nagu Prantsuse kaubamärgi mudelil, on ka Grandland X-le ette nähtud ainult esivedu. Kuid sarnaselt Peugeot’ga saab temagi tulevikus hübriidversiooni, mille puhul aitavad tagarattaid liigutada elektriajamid. Hoolimata asjaolust, et Grandland X-id pannakse kokku Prantsusmaal Sochaux’ tehases ja mootoriruumist leiate muidugi mõista Peugeot’ jõuallikad, ajab Opel välimuselt ja koguni sõiduomadustelt ikka oma rida.

Adam Rocks S

Meie tänavatel … kõik, absoluutselt kõik! Taskuauto on meil ju paras haruldus. Linnades, kus pole enam õieti kuhugi parkida, kohtab Opel Adamit palju sagedamini. Kolm olulist asja. Esiteks, ta teeb näo, nagu oleks ta maastikuauto (tegelikult pole üldse!). Teiseks, S mudelinime lõpus justkui ütleks, et tegu on sportliku autoga (mis on tõele üpris lähedal). Kolmandaks, te ei usu oma silmi, aga tal on lahtine katus. Puldanist ja kokku volditav katuseluuk annab tunde, mida ava-auto peab andma – kõik need helid ja lõhnad ja tuulepahvakad.

Päike paistab elutuppa. Väga kvaliteetse viimistlusega sõitjateruum. Rool on väikese auto kohta üleloomulikult suur, aga see-eest värviline.
Päike paistab elutuppa. Väga kvaliteetse viimistlusega sõitjateruum. Rool on väikese auto kohta üleloomulikult suur, aga see-eest värviline. Foto: Eero Vabamägi

Kuidas ta sõidab?

Grandland X

Oma sõsarmudelist sõidab ta pehmemalt ja elutumalt. Mängulisus jäägu prantslastele, Opel teeb nii, et oleks märkamatult mugav sõita. Kui te ei taha pidevalt järgmist doosi sõiduemotsiooni, siis Grandland X-i pealetükkimatu stiil on just midagi teile.

Väga meeldib, et Grandland X on vaikne, Saksa kiirteel 160ga liikudes võis häält pingutamata vestlust jätkata. Esialgu tuleb valida kahe jõuallika vahel – kas võtta Peugeot’ kolmesilindriline 1,2-liitrine bensiinimootor või 1,6-liitrine diislipõletaja. Mõlemad saavad linnamaasturi liigutamisega kenasti hakkama, diiseljõuallikas on tugevam, kuid sugugi ei tasu peljata ka väikest bensiinimootorit. Reipust sellel jätkub, tegemist on ühe sümpaatsema väikemootoriga, mille puhul on jagu saadud ka kolmesilindriliste tüüphädast ehk üleliigsest vibratsioonist.

Ainult esiveoga, juurde saab soetada maastikul hakkama saamist parandava veojõukontrolli.
Ainult esiveoga, juurde saab soetada maastikul hakkama saamist parandava veojõukontrolli. Foto: Tootja foto

Adam Rocks S

Kardilik sõidutunne – see lipukiri kuulub Minile. Kui te vaid teaksite! Rocks S-iga võrreldes on kõik üks tugitool ja viietärni puhkekodu! Kui tahate sõita nagu kardiga, siis proovige seda. Ta on robustne, pedaalide käik on päris raske ja rooli vastusurve trotslikult tugev. Nagu kart keksib ta ebatasasel teekattel ning osalt ka tänu prooviauto rehvimõõdule 18-tollistel velgedel saate halastamatult raputada. Jah, kõlab koledalt küll, aga tegelikult on ta pööraselt äge ja vahetu pill, mis sest, et käänulisel teel leidub tunnetuselt temast paremaid. Isegi kõrval on lõbus istuda. Kruusal, kusjuures, töötab vedrustus nii, et saab konaruste triikimisega ootamatult hästi hakkama ja maanteel on möödasõit sellele putukale vaid korraks sumiseda.

Natuke nurinat ka. Auto sportlik olemus eeldaks, et käigukangi liikumistee oleks jupp maad lühem ja asukoht loogilisem, nii et kangi otsides ei haaraks käsi paljast õhku. Automaatkäigukasti sportmudelile üldse ei pakuta, aga selle üle ei kurda ka.

Foto: Eero Vabamägi

Aga kui on vaja teha praktilisi asju?

Grandland X

Rahakoti poolelt vaadatuna on praktiline tegu juba tema soetamine, sest hind konkureerib omasugustega hästi. Pakiruumi maht ületab pooltuhat liitrit ja mahakäänatud tagaistmetega on välja mõõdetud 1652 liitrit. Need on viisakad arvud ja kui te nüüd küsite, kuidas inimesed mahuvad, siis hästi mahuvad. Sõitjateruumi materjalid jätavad küll veidi ilmetu mulje, kuid auto asjaliku olemusega käib see kokku.

Foto: Tootja foto

Adam Rocks S

Pakiruumi mahub kaks poekotti. Kui on rohkem vaja vedada, tuleb tagaistmed alla klappida – ulatub ilusti tagaluugist seljatugede aasadest sikutama – ja siis võite öelda, et kasvatasite 170 liitrist noore kaubiku, kuhu kirjade järgi mahub 663 liitrit, aga tegelikkuses üllatavalt palju kraami. Õhukesed Recaro esiistmed on auto olemusega sobiv valik, tagaistmel sõites peaksin vastu jupikese linnaotsa.

Lähim konkurent Fiat 500 võlub sarmi ja ajalooga. Opelil on tunduvalt ägedamad sõiduomadused.
Lähim konkurent Fiat 500 võlub sarmi ja ajalooga. Opelil on tunduvalt ägedamad sõiduomadused. Foto: Eero Vabamägi

Kumma seltsis on lõbusam?

Grandland X

Mis küsimus see on? Vaadake talle otsa. Grandland X on ette mananud korraliku, viisaka Opeli näoilme. Sutsuke hoogu lisavad margi kergesti äratuntavad tagatuled ja tagapiilari juurest õhku rippuma joonistatud katus. Uljaks ei minda, koomuskit ei tehta. Ühtlaseks viimistletud tervik – nii võiks iseloomustada muljet, mille jätab Opeli maasturipere suurim esindaja.

Foto: Tootja foto

Adam Rocks S

Mis küsimus see on? Ta on viimane ükssarvik. Temasuguseid näeb haruharva. Millest on tuline kahju, sest just sellised tegelased elavdavad tänavapilti. Välja näeb ta veidi retro, aga samas ultramoodne. Sellist stiilide segu on üritanud mitmed, kuid õnnestunud on see vähestel. Heaks näiteks on Fiat 500, mis uhkeldab ka veel ajaloolise sugupuuga. Jah, mõni asi võiks Rocksi välimuses parem olla, aga mõni asi ei saakski enam parem olla. Mida veel? Ta on sügavalt ebapraktiline, hinnalt arutu, aga isikupära on see-eest taevani. Lisaks kardilik sõidutunne – toores ja julge.

Kas ka teie Opelis elab hai? Ehk Opeli hästihoitud saladus. Disaineri väikese naljana ilmus esimene hai osavalt peidetuna 2006. aasta Corsasse. Siin, vasakpoolses tagumises uksetaskus, on tal kaaslaseks kaks väiksemat kala. Mull-mull.
Kas ka teie Opelis elab hai? Ehk Opeli hästihoitud saladus. Disaineri väikese naljana ilmus esimene hai osavalt peidetuna 2006. aasta Corsasse. Siin, vasakpoolses tagumises uksetaskus, on tal kaaslaseks kaks väiksemat kala. Mull-mull. Foto: Eero Vabamägi

Opel Adam Rocks S

Mootor: 1364 cm3, R4, bensiin, turbo, 150 hj, 220 Nm

Jõuülekanne: 6 käiku, manuaalne, esivedu

Sooritus: 0–100 km/h 8,5 s, 210 km/h

Kulu: 5,9 l / 100 km, 139 g/km CO2

Mass: 1178 kg

Hind: 24 770 eurot, tavamudel alates 12 650 eurost

Opel Grandland X

1.2 Innovation

Mootor: 1199 cm3, R3, bensiin, turbo, 130 hj, 230 Nm

Jõuülekanne: 6 käiku, manuaalne, esivedu

Sooritus: 0–100 km/h 11,1 s, 188 km/h

Kulu:5,4 l / 100 km, 124 g/km CO2

Mass: 1350 kg

Hind: alates 18 800 eurost

Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles