Algas turvaprobleemidega ID-kaartide uuendamise testperiood

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

ID-kaart

FOTO: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Tänasest algas turvaprobleemidega ID-kaartide uuendamine. Turvanõrkus ohustab alates 2014. aasta sügisest väljastatud Eesti ID-kaarte, elamisloakaarte ja digi-ID-kaarte.

Turvalisuse kaalutlustel piirab riik novembri teisel nädalal nende kaartide elektroonilist kasutamist. Kõik, kes soovivad sel perioodil väljastatud kaardiga ka edaspidi pangaülekandeid teha, e-koolis lapse hindeid vaadata, maksuametile tuludeklaratsiooni esitada jms, peavad kaarti uuendama.

Uuendama peavad ennekõike need inimesed, kes kasutavad oma dokumenti elektrooniliselt (allkirjastavad dokumente, sisenevad e-teenustesse). Isikut tõendava dokumendina ja kliendikaardina jäävad kehtima ka uuendamata kaardid.

Need, kes kasutavad mobiil-IDd või Smart-IDd, ei pea kiirustama, küll aga juhul, kui lisaks ID-kaardile alternatiivset autentimisvahendit ei kasuta.

INFOKAST: Kuidas toimub Id-kaardi uuendamine?

Uuendamiseks tuleb laadida lehelt installer.id.ee alla uusim ID-kaardi tarkvara ja lugeda läbi uuendamise juhend. Seejärel tuleb sisestada kaart lugejasse, avada arvutis ID-kaardi haldusvahend, vajutada nuppu «Uuenda» ning järgida etteantud juhiseid. Soovi korral saab vaadata enne videost, kuidas uuendamine toimub.

Kui kauguuendamine ebaõnnestub või seda ei ole võimalik teha, saab dokumenti uuendada Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) teenindustes

1. aprillist 2018 tühistatakse turvanõrkusega kaartide sertifikaadid. Juhul, kui turvanõrkusega kaardi omanik ei ole selleks kuupäevaks oma kaarti uuendanud, aga on vaja ID-kaarti elektrooniliselt kasutada, tuleb taotleda uus ID-kaart.

RIA juhib tähelepanu sellele, et tervishoiutöötajatel palutakse võimalike tõrgete vältimiseks ID-kaarti hetkel mitte uuendada. 

Tagasi üles