Kristina Ausen, IT mitteinformaatikutele magistrant: “Aastaid tagasi omandatud erialal ma palju töötanud ei ole, sest elu pakkus hoopis teistsuguseid väljakutseid ja millegipärast olid need seotud tehnika ja infotehnoloogiaga. Ühel hetkel IT projektijuhina töötades tundsin, kui vajalik oleks teada ka seda, mis jääb n-ö fassaadi taha, ja täiendada oma teadmisi IT-oskustega. Sealt edasi ei läinud kaua, kui leidsin programmeerimise kursuse ning reklaami peatselt algava magistrikursuse „infotehnoloogia mitteinformaatikutele“ kohta.
Samal ajal oli mõte alustada oma ettevõttega, mis pakuks lastele võimalust robootikaga tegeleda. Need kaks asja sobisid kuidagi kokku ja täiendasid teineteist. Nüüd õpetan lastele robootikat ja olen 2. aasta magistrant.”
Teiseks on instituut viimased kolm aastat pakkunud tasuta veebipõhiseid vaba juurdepääsuga programmeerimiskursusi, millel on selle aja jooksul olnud 15 000 osalejat. Neid kursusi on loodud eraldi nii õpilastele, õpetajatele kui kõigile teistele. Õpetajatele on mõeldud kursus „Programmeerimine koolis (App Inventor)“, õpilastele „Programmeerimise alused“ ja „Teeme ise arvutimänge“. Täiskasvanud saavad õppida „Programmeerimise aluseid“ kahel eri raskus astmel. Olenemata kursuste toimumisajast on õppematerjalid huvilistele kättesaadavad igal ajahetkel.
Kolmandaks alustab eriprojekt „Noored koodi“, mis toob Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi tudengid koolidesse juhendama töötubasid ning ühepäevaseid laagreid. Projekt pakub nii põhikooli- kui ka gümnaasiumiõpilastele võimalusi tegeleda programmeerimise, robotite, virtuaalreaalsuse ja palju muuga.
Kuidas nakatada IT-pisikuga?
Kui magistriõppekava IT mitteinformaatikutele on mõeldud selleks, et liita infotehnoloogilised teadmised varem omandatud eriala ja töökogemusega, ning veebipõhised kursused neile, kellel on huvi end programmeerimises proovile panna, siis projekti „Noored koodi“ eesmärk on tekitada noorte seas huvi informaatika vastu.