Uber ostab Volvolt 24 000 isesõitvat autot

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uberi Volvo XC90 isesõitev auto.
Uberi Volvo XC90 isesõitev auto. Foto: AARON JOSEFCZYK/REUTERS

Uber plaanib Volvolt osta kolmeaastase perioodi jooksul alates 2019. aastast kuni 24 000 XC90 isesõitvat maasturit. Tehingu väärtuseks võib hinnanguliselt kujuneda kuni 1,4 miljardit dollarit.

Leping on mõlema osapoole jaoks mitte-eksklusiivne, ehk nad võivad teha sarnaseid lepinguid ka kellegi teisega, vahendab BBC. Uber alustas XC90 (ja mitmete teiste mudelite) prototüüpide katsetamist USA's juba eelmisel aastal.

«Meie eesmärgiks on saada sõidujagamisteenuste osutajate kõige eelistatumaks varjustajaks,» teatas Volvo pressiteates. «Täna sõlmitud leping Uberiga on kõige parem näide meie praegusest strateegilisest suunast.»

Volvo kuulus enne 2010. aastat Fordile, kuid läks seejärel Hiina autotöösturi Geely kätte.

Ekspertide hinnangul ei pruugi Uberil olla sellise autopargiga aga nii pea midagi peale hakata, sest erinevate riikide seadusandlus ei jõua lihtsalt piisavalt kiiresti järgi, et neid lubataks kusagil reaalselt kasutada. Nimelt pole maailmas hetkel ühtegi riiki, mis lubaks oma teedele täiesti autonoomseid taksosid.

«Arvatavasti teeb Jaapan selles suunas esimese sammu ja lubab oma teedele neljanda kategooria autonoomsusega sõidukid, mis tähendab, et autos peab ikkagi juhi istmel inimene viibima,» ütles konsulteerimisfirma IHS Automotive direktor Paul Newton. «Viienda kategooria autonoomia, kus autos ei peagi inimest olema, ei saabu tõenäoliselt veel lähiaastatel,» lisas Newton.

Uberi takistuseks võib saada ka suur kohtuasi Google'i isejuhtivate autode looja Waymoga. Viimane süüdistab Uberit ärisaladuste varastamises ja nõuab kompensatsiooniks 1,9 miljardit dollarit. Kohtuasja hakatakse uurima detsembris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles