Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Üks võimalus veebis ostlemisel mitte alt minna

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: shutterstock.com

Jõulud lähenevad katastroofilise kiirusega ning käes on aasta kõige magusam tarbimisaeg… kingituste ostmine. Aja ja energia säästmiseks ning valiku laiendamiseks kasutab üha enam eestimaalasi üha julgemini erinevaid internetipoode. Ometi on selline ostlemisviis alati seotud teatava kahtlusega, et kas pakutav kaup on ikka piisavalt hea ja korralik, kirjutab Erki Oras tehnoloogiaportaalist Digitark.

Tavaliselt aitavad selliseid kahtluseid kõrvaldada teiste, sedasama toodet ostnud ja kasutanud inimeste hinnangud, mida nad internetis vabalt jagavad.  Peaks olema täiesti aus ja põrumiskindel süsteem. Ometi on nutikamad ja mitte kõige ausamad ärimehed leidnud süsteemi sellest kõrvale hiilimiseks ehk petmiseks. Selleks luuakse vastavas veebipoe keskkonnas lugematul hulgal erinevaid fiktiivseid kasutajakontosid, mille abil siis oma viletsavõitu toodet kiidetakse. Tavatarbija sellisest skeemist nö läbi ei hammusta ning erinevaid positiivseid hinnanguid uskuma jäädes teeb ostuotsuse. Tagantjärele süüdistada pole hiljem kedagi.

Petlike hinnangute avastamiseks leidub lahendus, vaata Digitargast.

Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!

Tagasi üles