Briti idufirma Bio-bean on löönud käed Shell'i ja Argent Energy'ga, et hakata Londoni diiselmootoriga bussides kasutama kohvil põhinevat biokütust.
Londoni bussides hakatakse katsetama kohvipõhist kütust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõte on tootnud oma pilootprojektiks 6000 liitrit kohviõli, millest peaks piisama ühe bussi käimas hoidmiseks aasta aega. Ettevõte käib kohvikutes, restoranides ja tehastes kasutatud kohvipaksu kogumas ning viib selle oma ümbertöötlemise jaamadesse, kus see kuivatatakse ja seejärel saadakse kätte õli.
Kohviõli segatakse omakorda muude kütustega, et toota B20 bioütust, mida saab kasutada diiselomootorites.
Bio-bean usub, et Suurbritannia toodab umbes 500 000 tonni kohvipaksu aastas, mis visatakse lihtsalt minema. Ära visatud kohvipaks eritab aga kasvuhoonegaase.
Ettevõte müüb ka «kohvi-halgusid», mida saab kasutada ahjudes ja kaminates puidu asemel.
Bio-bean loodab hakata katsetama oma B20 kütust ka USA busside peal.