Väikedžiip Volkswagen T-Roc on sakslaste ammu oodatud panus väikeautode turule. Veel üks hea põhjus väikeautot tõsiselt võtta tuli äsja juurde.
Sõiduproovis Volkswagen T-Roc. Väga hea põhjus väikedžiipi tõsiselt võtta
Pole vaja olla teab mis hea inimestetundja, et näha, kuidas pressiruumi kõrgel kolmjalgsel taburetil jalgu kõlgutav inimene on väga rahul. Ta on Volkswagen T-Roci disainitiimist ja seega üks neist, kellele langeb kogu vastutus korralageduse eest. Ja nimelt – uut väikest džiipi võib kohata koguni 24 värvikombinatsioonis.
See on igasugust vigurdamist põlgavale Saksa hiigeltootjale peadpööritav uuendus. 11 kerevärvi, kolm tooni katuse jaoks ja neli värvilist varianti sõitjateruumi ehisdetailide tarbeks. Silmatorkav kroomitriip joonistab omapäraselt välja tagapiilari ja näitab autot madalamana, kui ta mõõtmeid lugedes on. Näoilme annavad eristuva kujuga, madalale paigutatud leed-päevatuled, kere selgetesse murdejoontesse on ilmunud mängulisust. T-Roc on kõvasti emotsionaalsem, elurõõmsam ja lahedama hoiakuga, kui Volkswageni džiibiperekonnas seni kombeks.
Just emotsiooni T-Rocilt oodataksegi. Ostjad armastavad väikeautosid. Eriti on moes muidugi džiibilõikega tegelased, aga väikesed luukpärad lähevad samuti üha luksuslikumaks, materjalid aina paremaks ning turvalisus ja head sõiduomadused on üha rohkem hinnas. Tehnoloogia, mis juhti abistab ja elu mugavamaks teeb, on väikeautode pardal juba sama tavaline kui suurematel.
Kõige lihtsam on T-Roci kirjeldada kui kõrget Golfi. Platvorm on neil sama, T-Roci telgede vahe jääb mõni sentimeeter lühemaks. Ta on pealetükkivalt sarnane Audi Q2-ga, aga värskust, võlu ja julgust leidub temas rohkem. Sellist asja ei juhtu VW kontsernis iga päev. T-Roci aluseks on võetud Volkswageni hiigelmajapidamises ennast tõestanud inseneritöö, mis on kõik kenasti ühtlaseks, kokkumängivaks tervikuks vormistatud.
Päris lõpuni sama ei saa väita sõitjateruumi kohta, kus värviliste detailide kõrval leidub klobisevat plastpinda, mille kvaliteet pole päris Volkswageni vääriline. Varustust on see-eest palju, sõitjateruum vaikne ja nelikvedu olemas. Esitlusel anti turismihooaega kokku pakkivas Portugalis tutvumiseks ainult kaks tippmudelit, mõlemal mootoriruumis kaheliitrine jõuallikas, üks neist bensiini, teine diislit põletav. Nii korralik võimsus, nagu pakub 190 hj arendav bensiinimootor, on väikeautode seas juba iseenesest paras haruldus.
Seda suurem on rõõm, kui selline eksemplar ette satub. T-Roci roolitunnetus tundub esialgu liiga pehme, kuid ennatlikult ei maksa midagi otsustada. Käänulisel teel selgub, et iga kurviga saab kiiremaks minna ja jutud T-Roci harrastussportlikest kalduvustest pole laest võetud. Temaga sõitmine on timmitud hästi lihtsaks ja intuitiivseks. Mootorivalikusse jõuavad veel 1,5-liitrised bensiini- ja 1,6-liitrised diiseljõuallikad. Kindlasti pole põhjust mööda vaadata 1,0-liitrisest mootorist, mille 95 hj arendav versioon näitas Polo peal väga head minekut.
Volkswagen T-Roc
Sport 2,0 TSI 4Motion
Mootor: 1984 cm3, R4, bensiin, turbo, 190 hj, 320 Nm
Jõuülekanne: 7 käiku, automaatne, nelikvedu
Sooritus: 7,2 s 0–100 km/h, 216 km/h
Kulu: 6,7 l / 100 km, 152 g/km CO2
Mass: 1495 kg
Hind: 30 823 eurot (hind alates 18 344 eurost)
Volkswageni džiipide väike välimääraja
Saksa tootjal on rivis kokku viis džiipi. Tõsi, neist ühte, nimega Atlas, müüakse vaid Ameerikas, sama auto nimi Hiinas on Teramont. Niisiis: Touareg (mida ootab järgmisel aastal põlvkonna vahetus), Tiguan, värskelt turule tulev Tiguani seitsmekohaline versioon Allspace ja T-Roc. Edaspidi on oodata viimasest veel pisemat T-Crossi ja aastal 2020 elektrijõul liikuvat minidžiipi.