Sõiduproov. Volkswagen Polo sõidab suurelt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Volkswagen Polo näitab uues kehastuses, kui viimistletuks ja täiskasvanulikuks saab väikeautoga minna. Polo on oma klassi tipptegija.

Jah, tõesti, Polo üllatas mitmel moel, aga eriti oma sõiduga. Vahel öeldakse väikeauto kohta, et «sõidab suurelt». Et sellele ütlemisele pilti juurde joonistada, on Polost palju abi. Temas puudub närvilisus või siis selle vastandina täielik huvipuudus, mida mõnele väikeautole saab ette heita. Polo jätab sõiduomadustelt endast klassi võrra suurema auto mulje ja enamgi veel. Juhitavuselt täpne ja selge, kuid samas mugav. Väga ilusti seatud vedrustuse käik, mis lubab tal näiteks mitme rööpapaariga ja äravaevatud raudteeülesõidust üle ludistada moel, mis meenutab masinaid, mille hinnalipik on jupp maad halastamatum. Veermiku head kvaliteeti on tunda samamoodi kruusal ja käänulisel teel.

Väga tõsiseltvõetav kandidaat klassi liidri kohale. Täiskasvanulik auto.
Väga tõsiseltvõetav kandidaat klassi liidri kohale. Täiskasvanulik auto. Foto: Eero Vabamägi

Polo on vaikne, võimalik, et üks vaiksemaid väikeautosid. Minu proovisõidukil oli kolmesilindriline 1,0-liitrine TSI-turbomootor, mille insenerid on seitsmekäigulise automaatkastiga taibukalt kokku häälestatud. Linnaliikluses jätkub erksust, samas on liikumine sujuv. Maanteel möödasõidul kiirendamiseks vahetab käigu õigel ajal alla ning hätta Polo teid juba naljalt ei jäta. Aga uimerdamist ta heaks ei kiida, tahab juhilt selgeid otsuseid: kui pole gaasipedaaliga piisavalt konkreetne, jätab algoritm jõuallika kõrgemale käigule kütust säästma ja viivitab madalama käigu lülitamisega liiga kaua. Valikus on ka võimsam, 115 hj arendav versioon ja peagi jõuab kohale 1,5-liitrine mootor.

Eelmise põlvkonna Polost on uustulnuk pikem ja arvestatavalt pikema telgede vahega. See on oluline: ühelt poolt parandab sõidukvaliteeti, teiselt teeb elu autos mugavamaks. Polo sõitjateruumis on tõepoolest tunda, et ruumi on. Tagaistmele mahub vabalt kaks täiskasvanut, pakiruumis saab vedada 355–1125 liitri jagu maist vara. Väikeautos sõidetakse sageli kahekesi ning näib, et sellega on Polos arvestatud. Eks aitab kaasa ka kergelt juhi poole pööratud keskkonsool, aga mõlemal eesistujal on ruumi, kus olla. Kohvitopsid mahuvad ja naabri küünarnukk ei jää ette.

Läbimõeldud interjöör. Pikad istmepadjad, hästi toetavad istmed.
Läbimõeldud interjöör. Pikad istmepadjad, hästi toetavad istmed. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Sõitjateruumis on töötatud detailidega. Võtke või ukselinkide nurgeline, selgelt juhuslikku tekkevõimalust välistav vormistus. Või võtke meeleoluvalguse kitsas triip, mis jookseb ukselingi juurest üle armatuurlaua katkematult kuni teise ukselingini. Lihtne. Mõjub, nagu joonistuks auto veel avaramaks. Või valige sisekujundusse värvilised detailid, mis mängivad Polos kokku väljapeetult. Materjalid on kvaliteetsed, varustust küllaga.

Ja enne, kui autost väljute, ütleb kiri Polo keskekraanil: «Ärge unustage mobiiltelefoni!» Aitäh, ei unusta. Ja ärge teie unustage GTI-d. See saab kaheliitrise turbomootori, millel võimsust ei rohkem ega vähem kui 200 hj. Ei jõua ära oodata.

Küps ja enesekindel.
Küps ja enesekindel. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Volkswagen Polo

Highline 1,0 TSI

Mootor: 999 cm3, R3, bensiin, turbo, 95 hj, 175 Nm

Jõuülekanne: 7 käiku, automaatne, esivedu

Sooritus: 10,8 s 0–100 km/h, 187 km/h

Kulu: 4,6 l / 100 km, 105 g/km CO2

Mass: 1105 kg

Hind: 20 834 eurot (hind alates 13 792 eurost)

Nupud ja puutetundlikud pinnad on hästi läbi mõeldud - mõlemaid on parasjagu.
Nupud ja puutetundlikud pinnad on hästi läbi mõeldud - mõlemaid on parasjagu. Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles