Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Facebook lubab hakata reklaamimaailmas (peaaegu) ausat mängu mängima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sotsiaalvõrgustik Facebook.
Sotsiaalvõrgustik Facebook. Foto: DADO RUVIC/REUTERS

Facebook edastas eile maailmale üllatava ent kauaoodatud lubaduse asuda peagi maksma makse mõningates riikides, kus ta tegutseb ja kus kohalikele klientidele reklaami müüb

Facebookil on olnud seni kaks peakontorit, mille kaudu on deklareeritud ka kogu maailmas teenitud reklaamitulu: esiteks Menlo Park Californias USA käibe näitamiseks ja teiseks Iirimaal Dublinis kogu maailma tulude deklareerimiseks. Alates möödunud aastast on mingil määral tasutud makse ka Suurbritannia turul.

Eile teatas sotsiaalmeedia gigant aga ootamatult, et on otsustanud asuda looma kohalikku müügistruktuuri riikides, kus tal on olemas kontorid. See omakorda tähendab, et neis riikides teenitud reklaamitulu hakkavad deklareerima Facebooki sealsed kontorid.

«Usume, et lokaalsete müügistruktuurile üleminek loob rohkem läbipaistvust kogu maailma valitsustele ja seadusandjatele, kes on kustunud üles looma selgust neis riikides tekkinud kohaliku müügikäibe osas,» teatas Facebook.

Facebook lubab muudatused ellu viia 2019. aasta keskpaigaks. Maailmas on Facebookil kohalik kontor ligi 30 riigis, Euroopas näiteks lisaks Dublinile veel Prantsusmaal, Saksamaal ja veel seitsmes riigis.

Ettevõtte teatest ei selgu, mis saab reklaamikäibe deklareerimisest kõigis ülejäänud riikides, kus tal kontoreid ei ole, aga kus loomulikult samuti kohalikele klientidele reklaami müüakse.

Euroopa Liit on Eesti eesistumise käigus jõudnud nõukogu tasemel otsuseni asuda digitaalmajanduse ettevõtteid maksustama kõigis riikides lähtudes nende kohalikest käivetest.

Hirmvanad maksureeglid näevad ette, et makse tuleb tasuda seal, kus füüsiliselt kohal olla. Eesti hinnangul on need reeglid tänapäeval iganenud ja käinud välja idee luua mõiste virtuaalne püsiv tegevuskoht, mis võimaldaks asuda digiettevõtteid kõikjal maailmas maksustama.

Facebooki eilne teade võib mõjutada Euroopa suurriike mitte uuendustega kaasa minema.

Tagasi üles