Tesla saab konkurendi: Byton hakkab tootma elektriautosid

Saksa-Hiina ettevõte Byton esitles Las Vegases tehnoloogiamessil CES 2018 uue elektriauto prototüüpi, mis tuleb turule järgmise aasta teises pooles.

Ettevõte hakkab konkureerima Teslaga. Bytoni tegevjuht Carsten Breitfeld ütles Las Vegases auto esitlusel, et uus auto saab olema «tõeline intelligentne auto, mis muudab senist arusaama autodest».

Bytoni juhatuse esimees Carsten Breitfeld uue elektruauto esitlusel Las Vegases tehnoloogiamessil CES 2018.

FOTO: Andres Einmann

Auto on projekteerinud ja disaininud endised BMW ja Apple'i töötajad. Nimi Byton on tuletatud fraasist «Bytes on Wheels» (Baidid ratastel).

Byton saab olema isejuhtimise võimekusega ning terve auto on kõikvõimalikku elektroonikat täis. Kogu auto esipaneeli täidab suur 49-tolline ekraan. Auto roolil on puutetundlik ekraan, millelt saab kõiki süsteeme juhtida. Tagapingil istujatele on paigaldatud ekraanid on ka esiistmete seljatugedesse.

Autos olev elektroonika võimaldab teha kõike sama, mida arvuti ja nutitelefoniga. Breitfeldi sõnul saab kogu auto operatsioonisüsteemile teha uuendusi samamoodi, nagu nutitelefonidele.

Autol on elektrimootor, mis suudab kiirendada 0-100 km/h viie sekundiga. Ühe laadimisega suudab auto sõita 300 miili ehk üle 480 kilomeetri.

Hiinas Ninjangis on valmimas Bytoni tehas. Esimesed autod tulevad ettevõtte kinnitusel turule järgmise aasta teises pooles. Esialgu hakatakse Bytoneid müüma Hiinas, rahvusvahelisele turule jõuavad autod 2020. aastal. Auto baashind saab olema 45 000 dollarit ehk 37 350 eurot.

Byton esitles Las Vegases tehnoloogiamessil CES 2018 uut elektriautot.

FOTO: Andres Einmann

Esialgu hakkab Byton müüma linnamaastureid, kuid ettevalmistamisel on ka sedaani ja väikeauto prototüübid.

Bytoni asutajad on sakslased Carsten Breitfeld ja Daniel Kirchert. Ettevõtte peamised rahastajad on Hiina investorid.

Bytoni juhatuse esimees ja kaasasutaja Carsten Breitfeld töötas aastakümneid BMWs, olles muu hulgas kümme aastat BMW asepresident. Bytoni president ja kaasasutaja Daniel Kirchert on töötanud aastaid Hiinas BMW ja Infiniti kohalike esinduste juhina.

Loe ka neid

Tagasi üles