Zuckerbergi korraldus käivitas Facebooki reljeefse uuenduse Lisatud Aivar Reinapi kommentaar

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Facebooki asutaja Mark Zuckerberg

FOTO: JUSTIN SULLIVAN/AFP/Scanpix

Viimasel ajal tugeva kriitika alla sattunud Facebooki asutaja ja liider Mark Zuckerberg teatas Eesti aja järgi ööl vastu tänasest viimaste aastate olulisimast uuendusest selles maailma suurimas sotsiaalvõrgustikus.

«Üks meie suur fookusvaldkond aastal 2018 on kindlustada, et meie Facebookis veedetud aeg on hästi veedetud aeg,» kirjutas Zuckerberg oma seinal ja märkis, et parim viis selle saavutamiseks on sõprade ja perekonna seadmine suhtluses esikohale.

Zuckerbergi sõnul näitavad uuringud samas seda, et ettevõtete, kaubamärkide ja meedia postitatud avalikud sissekanded kipuvad pigem inimesi viima eemale omavahelise  suhtlemise hetkedest. Samas on videote ja avalike postituste hulk Facebookis viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud,  ületanud inimeste sõprade ja lähedaste sissekannete arvu ning viinud seega keskkonna tasakaalust välja.

Lühidalt: reklaamkanded kaovad ajajoonelt

«Uuringud näitavad, et kui me kasutame sotsiaalmeediat suhtlemiseks  inimestega, kellest hoolime, võib see olla hea meie enesetundele. Teisalt ei pruugi nii hea olla passiivselt artiklite ja videote vaatamine,» kirjutas Facebooki juht.

«Lähtudes sellest teeme me Facebooki ülesehituses olulise muudatuse. Ma muudan tootemeeskondadele antud ülesannet keskenduda asjakohase sisu pakkumise asemel sotsiaalsete suhete loomisele,» jätkas Zuckerberg. «Esimene nähtav muudatus tekib seoses ajajoonega, kus te hakkate rohkem nägema kandeid sõpradelt, perekonnalt ja rühmadelt.»

Selle tulemusel väheneb Facebooki ajajoonel oluliselt äride, brändide ja meedia postitatud sisu hulk.

Facebooki negatiivne mõju kogu meie põlvkonnale tõusis eriti teravalt päevakorrale kuu aja eest, kui endine Facebooki asepresident Chamath Palihapitiya väljendas kahetsust Facebooki loomisele kaasaaitamises. Samuti lisas ta, et ei luba oma lastel seda keskkonda kasutada.

«Virtuaalne suhtlus käib südamete, like'ide ja püstiste pöialde kaudu. Ei räägita tähtsatest asjadest, ei tehta koostööd, levib vaid valeinformatsioon. See ei ole ainult Ameerika probleem – see on üleilmne probleem,» sõnas Chamath Palihapitiya.

KOMMENTAAR
Aivar Reinap
, Postimehe peatoimetaja asetäitja

Facebooki  pidevad muudatused on viimastel aastatel olnud reegel, mille vastu ei saa. Ühel hetkel muudetakse uudisvoo algoritmi ehk teatud sorti postituste osakaal kas siis suureneb või väheneb inimeste uudisvoos.

See, et Facebookile ei saa meediafirma oma tulevikku rajada, sai selgeks juba mõni aastat tagasi, kui selgus, et tegu on peamiselt ühele poolele ehk Facebookile kasuliku ärimudeliga, kus teiste huvidega eriti ei arvestata.

Samal ajal Facebook toetab meediafirmasid, aidates infol plahvatuslikult levida, mistõttu meediafirmad püüavad ka sotsiaalmeedias erinevate tegevustega oma lugejabaasi laiendada. Ajakirjandusväljaande jaoks jääb ikka olulisemaks oma nägu ja oma lugejad.

Tagasi üles