Enam kui aasta tagasi soomlaste Elisa omandusse läinud telekomiettevõte Starman on tänasest ajalugu ning ühendettevõte seda kaubamärki enam ei kasuta – nii Elisa kui ka Starmani teenuseid ja tooteid pakub vaid Elisa.
Starman on nüüd Elisa
Kadunud on muu hulgas veebileht starman.ee, mis suunab kasutaja nüüd Elisa veebi - sinna on koondatud ka kõik senised Starmani teenused, näiteks TV Everywhere. Elisa nime alla on ühendatud esindused ja klienditeenindus, lisaks veebis olev iseteenindus.
Senine Starmani teleteenus – nii kaabelTV kui ZuumTV – kannab tänasest nime Elisa Elamus, Starmani koduinterneti teenus on uue nimega lihtsalt Elisa koduinternet.
Eisa Elamuse ehk teleteenuse all käivitab Elisa ka uue funktsionaaluse nimega Minu maailm, kus kasutaja saab kokku panna enda huvidest lähtuvad sarjad ja filmid - näiteks näitleja, žanri või režissööri põhiselt.
Elisa juhatuse liikme, erakliendiüksuse juhi Andrus Hiiepuu sõnul tähendab kliendile Uus Elisa oluliselt laiemat teenusvalikut ühest uksest. «Elisasse tulles saab klient endale nii TV kui ka mobiilsideteenused,» ütles ta.
Hiiepuu märkis, et klientide jaoks on järjest vähem oluline see, mitu telekanalit tal on. Tema jaoks on oluline sisu ise ja see, et ta saaks seda vaadata millal iganes ja kus iganes.
Uues TV-teenuses on koos teemarühmade jagatud telekanalid, videolaenutus, TV nutieseadmes ja arvutis ja järelvaatamine. Kõige odavam selline nutipakett maksab 11 eurot. Jätkuvalt saab edasi tellida ka senist ilma lisavõimalusteta teleteenust ja selle kuutasu on kõige odavama variandi puhul üheksa eurot.
«Nii ja naa,» kõlasid Elisa Eesti juhatuse esimese Sami Seppäneni vastussõnad küsimusele, kas uued telepaketid tõstavad ka hinda. Ta viitas sellele, et uued paketid sisaldavad enam teenuseid ja seetõttu kujunevad ka kallimaks.
Eesmärk saada enim soovitatud ettevõtteks
«Meie kui ettevõtte jaoks on nüüd uus eesmärk saada number üks kommunikatsiooni ja meelelahutuse ettevõtteks Eestis,» märkis Andrus Hiiepuu. «See tähendab, et soovime mõlemas erinevas äris saada number üheks.»
Hiiepuu sõnul on Elisa juba turuosaliselt number üks erasektori mobiilisides ja teleteenustes (üle 200 000 kliendi). «Nüüd me soovime, et oleksime mõlemas valdkonnas enim klientide soovitatud ettevõte,» lisas ta.
Kasutajad oma seniste teenuste juures midagi ümber vormistama ei pea. Samuti jäävad kehtima kõik lepingud.
Küll aga muutub arveldamine – kõiki Starmani tooteid ja teenuseid pakutakse nüüdsest Kõik otsekorraldused jäävad kehtima ja neid ei ole vaja muuta – pank teeb ise vajalikud muudatused. Arve esitajaid on esialgu kaks: Elisa Eesti AS seniste Elisa teenuste-toodete eest ning Elisa Teleteenuste AS seniste Starmani toodete-teenuste eest.
Elisa allkirjastas ostutehingu Starmani omanike, Polaris Investi ja Com Holdinguga 2016. aasta 13. detsembril ning selle kohaselt sai Elisa 100 protsendi ulatuses AS Starman omanikuks. Tehingu hinnaks oli 151 miljonit eurot.
Starmanil oli ostuhetkel tasulise TV-teenuse ning interneti püsiühenduse pakkujana vastavalt 35- ja 20-protsendine turuosa. 2016. aastal ulatus Starman Eesti käive 39,5 miljoni ja ettevõtte ärikasum enne kulumit (EBITDA) 16,8 miljoni euroni. 2016. aasta lõpus kasutas Starmani teenuseid Eestis kokku 185 600 kodu. Starman Eesti töötajate arv oli 320 inimest.