Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Murdoch: Facebookil on aeg hakata maksma (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rupert Murdoch
Rupert Murdoch Foto: MIKE SEGAR/REUTERS

Meediamogul Rupert Murdoch leiab, et Facebookil tuleks tõeste uudiste leviku toetuseks asuda sisutootjatele tasu maksma.

Facebook teatas möödunud nädalal, et asub oma kasutajaid üle vaatama ning seab prioriteetseteks uudisteallikad, mida peab usaldusväärseteks. Murdoch, kes on muu hulgas The Timesi, The Wall Street Journali ja The Suni omanikeringis, et Facebooki pakutud meetmed ei ole piisavad, teatab BBC.

Sotsiaalmeediakanalid peaksid asuma tema sõnul sisutootjatele maksma tasusid sarnaselt sellega, kuidas kaabeltelevisioonioperaatorid maksavad nende pakutavatele telekanalitele.

«Kirjastajad suurendavad oma uudiste ja sisuga ilmselgselt Facebooki väärtust ja terviklikkust, kuid pole olnud adekvaatselt tasustatud,» ütles Murdoch. «Vahendustasudel oleks Facebooki kasumile väike mõju, kuid avaldaks suurt mõju väljaannetele ja ajakirjanikele.»

Sotsiaalmeedia peaks tema hinnangul kasutama mudelit, mis ka tegelikult tunnustaks professionaalse ajakirjanduse investeeringuid ja sotsiaalset väärtust.

Sotsiaalmeedia ja ajakirjandus on samas suured konkurendid reklaamiturul. Murdochi juhitav News Corp on seetõttu kaotanud viimastel aastatel suurt kahju ja jäi möödunud majandusaastal kahjumisse.

Tagasi üles