Maaletooja: robot pole iial enda lahtilaskmises süüdi

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Robot Pepper
Robot Pepper Foto: MANDEL NGAN/AFP

Roboti ametist vabastamine ei ole tema enda süü, kinnitab maailmakuulsa roboti Pepper maaletooja ja esindaja Eestis AS Hansab.

Postimees kirjutas eile, et Edinburghi toidupood Magriotta Food & Wine vabastas teenindajaametist roboti, kuna selle vastused osutusid liiga triviaalseks.

«Miks Pepperi vastused ei rahuldanud Edinburghi toidupoe kliente, näiteks piima võib leida külmikust ja veini alkoholiosakonnast, ei ole kaugeltki mitte roboti enda süü,» kinnitas Postimehele saadetud järelkajas Hansabi müügi- ja turundusjuht Rainer Saaron.

Saaroni selgituse kohaselt ei ole Pepperi puhul tegemist tehisintellektiga, mis ise mõtleks, õpiks ja vastavalt omandatule dialooge kujundaks.

«Pepper teeb ja räägib seda, mida arendajad on temasse programmeerinud. Antud juhul jäid n-ö triviaalsed ja igasuguste täpsustusteta vastused sealse arendaja võimaliku suutmatuse tõttu selliseks,» ütles Saaron.

Reaalsuses on tema sõnul võimalik Pepper programmeerida rääkima pikemaid dialooge ja vastama ka suuremale hulgale täpsustavatele küsimustele.

Näiteks: «Piim asub külmikus, mis jääb meie kaupluses vahesse nr 6 ja asub kohe munade ning või kõrval», ning näiteks täiendavale küsimusele «Kas teil on ka laktoosivaba piima müügil?» võiks Pepper vastata: «Jah, laktoosivaba piima leiate piimariiulist kõige parempoolsest äärest.»

«Magriotta puhul oli probleemiks asjaolu, et Pepper ei olnud programmeeritud esitama täiendavaid küsimusi ega seetõttu ka täpsemaid juhiseid andma. Lühidalt võttes – ei olnud siinkohal inimene robotit piisavalt täiendanud,» märkis Hansabi esindaja.

Hansabi maaletoodud Pepper töötab Tallinnas Telia peakontori kliendialal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles