Telia kasvatas oma müügitulu ja kasumlikkust Eestis nii eelmise aasta neljandas kvartalis kui 2017. aasta kokkuvõttes.
Telia kasum Eestis kasvab mühinal
Telia teenuste müügitulu suurenes 2017. aastal 3,1 protsenti ning ulatus 226,4 miljoni euroni. Läinud aasta neljandas kvartalis suurenes müügitulu 3,2 protsenti 57,6 miljoni euroni.
Ettevõtte kasumlikkus kasvas 2017. aastal kokku 5,6 protsenti, küündides 90,4 miljoni euroni. Viimase kvartali vastavad näitajad olid 3,6 protsenti ja 22 miljonit eurot.
Telia Eesti finantsdirektor Kadir Kale märkis seoses mobiilside ja roamingutasude kadumisega, et Telia tõi juba enne rändlusregulatsiooni jõustumist turule koduste hindadega rändluspaketid, mida inimesed kohe aktiivselt kasutama hakkasid.
TV valdkonda mõjutas tema sõnul enim vabalevi teema ning interneti püsiühenduse poolel alustas Telia mahukat võrgu moderniseerimise projekti, mille tuntavamaid tulemusi saab näha sel aastal.
«Kõik see kokku muutis aasta edukaks,» ütles Kale.
Mis puutub uuendusi, siis tõi Kale muu hulgas näiteks vastuolulist netineutraaluse teemat puudutava lahenduse, kus Telia kliendid saavad ettevõttele kuuluvaid MINU.TV ja Spotify striime kasutada interneti eest täiendavalt maksmata.
Telia mobiililiitumiste arv ulatus 2017. aasta lõpuks 925 000-ni, kasvades aastaga 24 000 võrra. Aktiivseid mobiilse interneti kasutajaid lisandus aastaga samuti 24 000 võrra ning kasutajate arv ulatus aasta lõpuks 360 000-ni.
Aasta lõpuks oli Telial 200 000 teleteenuse kodust kasutajat, kelleni teenus jõuab üle IPTV ja 4G tehnoloogia. TV3 ja Kanal 2 vabalevist lahkumise mõju hindas Telia äritulemustele samuti positiivseks.
Telia interneti püsiühenduste arv kasvas aastaga 5000 kliendi võrra ning ulatus 238 000 kliendini.
Telias töötab 1900 inimest. Telia kinnitusel on ta turuliider nii mobiilside, TV-teenuste kui interneti püsiühenduse pakkujana.
Nädala algul teatas Telia, et sulgeb ärihuvidest lähtudes veebruarist esindused Põlvas ja Valgas.