Mazda lubab teha elektrimootorist puhtama bensiinimootori

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mazda 3. Foto on illustreeriv.
Mazda 3. Foto on illustreeriv. Foto: Slavko Midzor/PIXSELL/PA Images

Autotootja Mazda teatas, et nende järgmise generatsiooni Skyactiv-3 bensiinimootor saab olema niivõrd tõhus, et on puhtuselt võrreldav elektrimootoriga.

Mazda jõuülekannete arendamise juhi Mitsuo Hitomi sõnul soovivad nad saavutada Skyactiv-3 mootoriga 56-protsendise soojusliku kasuteguri, mis teeks sellest kõige tõhusama sisepõlemismootori inimkonna ajaloos. Selline mootor muudaks enamuse kütuse energiast jõuks ja ei raiskaks seda nii palju näiteks hõõrdumisele ja soojuskaole.

Praeguse seisuga on kõige tõhusama mootori loonud Mercedes-AMG Vormel-1 meeskond, kes sai kätte 50-protsendise soojusliku kasuteguri. Nüüd loodavad nad saavutada 2019. aastal välja lastava Project One superautoga (mis kasutab Mercedes-AMG V-1 mootorit) saavutada 41-protsendine soojuslik kasutegur.

Mazda enda puhul oleks aga tegu 27-protsendise tõusuga, võrreldes nende praeguste parimate mootoritega. Kuidas autotootja sellise tulemuse saavutada plaanib või millal läheb Skyactiv-3 mootor tootmisse, seda Mazda ei avaldanud.

Väide, et nad suudavad luua elektrimootorist puhtama bensiinimootori, on muidugi äärmiselt julge (ja optimistlik). Sellise lubaduse tegemisel võtavad nad arvesse tõsiasja, et suur osa praegusest elektrist luuakse fossiilsete kütustega. Regioonides, kus elekter tuleb aga paljuski taastuvast energiast, võidab elektrimootor igat moodi.

Sellegi poolest oleks üle 50-protsendise soojusliku kasuteguriga mootori loomine hämmastav saavutus ja annaks sisepõlemismootoritele uue tuleviku maailmas, mis praegu hakkab üha enam kuuluma elektrimootoritele.

Allikas: Road & Track

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles