Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Talve loogika: ääremaalased ei saa Telia internetti osta kehva interneti tõttu (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tanel Talve
Tanel Talve Foto: Tairo Lutter / Postimees

Riigikogu internetiteemaliste toetusrühmade liige Tanel Talve hinnangul võiks telekomiettevõte Telia enne teeninduspunktide sulgemist inimesteni kiire interneti viia, kuna praegu puudub inimestel Telia asjade ja teenuste ostmiseks piisavalt hea ühendus.

Telia peamisteks teenusteks on internet, mobiilside, teleteenused ja seadmete müük. Tanel Talve hinnangul ei saa inimesed seega osta Telialt teenuseid mujalt kui esindustest, kuna neidsamu teenuseid piirkonnas piisavalt heal tasemel ei olegi.

Ehk siis: inimesed tahaksid osta teenindusest näiteks internetiteenust, mida piirkonnas tegelikult ei pakuta, või mobiiltelefoni, millega kehva levi tõttu midagi peale pole hakata? Selline loogika paistab riigikogu liikme jutust selguvat.

«Teeninduspunkti olemasolu kohapeal on tingitud sellest, et inimestel pole korralikku netiühendust, et online-teenuseid kasutada. Sama lugu oli maanteeametiga - taheti kontorid sulgeda ja põhjenduseks toodi, et olemas on väga korralik e-teenindus. Ainult see unustati ära, et inimeste ja ettevõtete internetiühendus on alla igasugust arvestust,» ütles Talve Facebookis.

«Seega võiks antud juhul ka Telia kõigepealt valguskaabli inimesteni viia mõistliku tasu eest, siis saab oma kliente ka lihtsamini e-kanaleid kasutama suunata...,» arvas Talve.

Ta loodab ühtlasi, et juba sel suvel hakatakse valguskaablit ääremaade klientideni viima ka riigi toel.

Telia plaanis veebruarist sulgeda esindused Valgas ja Põlvas, kuid loobus sellest avalikkuse survel.

Tagasi üles