AINULT TELLIJALE

Sõiduproov uue Nissan Leafiga. Kui pingevabalt ta sõidab?

  • Akud mahutavad rohkem, sõiduulatus on suurem, samuti võimsus ja pöördemoment.
  • Kõige erilisem asi selle auto juures on e-Pedal, mis võimaldab kahte asja.

Leaf on roninud kõrgele. Taamal paistab Tenerife maamärk – Teide vulkaan.

FOTO: Esta Tatrik

Nii mõnelgi autotootjal on käed-jalad tööd täis, kruvimaks kokku oma esimest elektrisõidukit. Nissan on aga teedele lahti lasknud juba teise põlvkonna Leafi.

Kas te teate, kui suur on Genfi järv? See on natuke suurem kui kaks Võrtsjärve kokku. Just nii suure platsi metsa on väidetavalt säästnud elektriautod. Mulle on alati jäänud mõistatuseks, kuidas nad neid arvutusi teevad, aga vähemalt näevad rehkendused kenad välja. Samuti nagu näeb ilus välja võimsa naftariigi Norra automüügistatistika, kus tänaseks on iga kolmas müüdud uus auto elektriauto. Kogu Euroopas aga müüakse iga kümne minuti järel üks Nissan Leaf. Neist omakorda pooled müüakse Põhjamaades, kuhu on selles statistilises reas arvatud ka Balti riigid.

Meil siin kujunes Leafist ostutoetuste pillerkaari ajal koguni elektriautode sünonüüm ning maailmas on Nissan Leaf enim müüdud elektriauto. Edu ei tule siiski lihtsalt ja nalja saab ka. Muuhulgas on Nissani personalilt küsitud, kas elektriautoga ikka tohib veelombist läbi sõita. Selgub, et tohib! Lumesajus tohib ka sõita.

Edasi lugemiseks:

Oled juba tellija? LOGI SISSE või SEO LEHE TELLIMUS

Tagasi üles