Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov uue Nissan Leafiga. Kui pingevabalt ta sõidab?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Leaf on roninud kõrgele. Taamal paistab Tenerife maamärk – Teide vulkaan.
Leaf on roninud kõrgele. Taamal paistab Tenerife maamärk – Teide vulkaan. Foto: Esta Tatrik

Nii mõnelgi autotootjal on käed-jalad tööd täis, kruvimaks kokku oma esimest elektrisõidukit. Nissan on aga teedele lahti lasknud juba teise põlvkonna Leafi.

Kas te teate, kui suur on Genfi järv? See on natuke suurem kui kaks Võrtsjärve kokku. Just nii suure platsi metsa on väidetavalt säästnud elektriautod. Mulle on alati jäänud mõistatuseks, kuidas nad neid arvutusi teevad, aga vähemalt näevad rehkendused kenad välja. Samuti nagu näeb ilus välja võimsa naftariigi Norra automüügistatistika, kus tänaseks on iga kolmas müüdud uus auto elektriauto. Kogu Euroopas aga müüakse iga kümne minuti järel üks Nissan Leaf. Neist omakorda pooled müüakse Põhjamaades, kuhu on selles statistilises reas arvatud ka Balti riigid.

Meil siin kujunes Leafist ostutoetuste pillerkaari ajal koguni elektriautode sünonüüm ning maailmas on Nissan Leaf enim müüdud elektriauto. Edu ei tule siiski lihtsalt ja nalja saab ka. Muuhulgas on Nissani personalilt küsitud, kas elektriautoga ikka tohib veelombist läbi sõita. Selgub, et tohib! Lumesajus tohib ka sõita.

Tagasi üles