Teadlased leiutasid odava viisi ükskõik kui suurte ekraanide puutetundlikuks muutmiseks, kirjutab Tartu Ülikooli teadusuudiste portaal Novaator.ee.
Uus tehnoloogia muudab kõik ekraanid puutetundlikuks
Uut ZeroTouch tehnoloogiat on võimalik kasutada ka näiteks ülitäpse mängukontrollerina või pilditöötluses, kirjutas New Scientist.
Texase A&M ülikooli teadlased esitlesid seda Vancouveris toimuval konverentsil, kus käsitleti inimfaktoreid arvutisüsteemides.
Objekti asukoha äratundmiseks kasutab ZeroTouch valgusdioode (LED) ja sensoreid, mis on jadamisi paigaldatud tühja pildiraami meenutava raami välispinnale. Valgusdioodid tekitavad nähtamatute kiirte võrgustiku, mis katab risti-rästi kogu raami sees oleva ruumi.
Raamis olevasse ruumi sisenev sõrm või mingi ese blokeerib osa kiirtest, mis võimaldab kiiri seiraval tarkvaral jälgida sõrme või eseme liikumist reaalajas.
Süsteemi on võimalik kasutada ükskõik millise ekraani, sealhulgas ülisuurte teleriekraanide puutetundlikuks muutmiseks.
Tavalise puutetundliku ekraaniga kombineerituna saab ZeroTouchi kasutada ka süsteemi poolt mõistetavate käskluste ulatuse suurendamiseks.
Texase teadlased demonstreerisid, kuidas ZeroTouch sensor võimaldab eemalolevale ekraanile maalida küünarnukkide, käte, pea ja sõrmede abil. Pintsli, stiili, värvi ja tušši koguse kontrollimine toimub samal ajal iPhone’i kasutajaliidese abil.
ZeroTouch töötab ka krihvliga kontrollitavale puutetundlikule ekraanile asetatud raami abil. Kasutajad said jagada käsklusi krihvliga ekraanile koputades või sõrmedega üle ekraani tõmmates, kuid erinevalt iPhone'ist ja iPadist, ei ole ekraanile vaja käe ja sõrmede abil vajutada.
Teadlased näitasid, kuidas krihvli kasutamine ja puudutused kombineeritult võimaldavad kasutajatel sujuvalt kontrollida keerulist strateegiamängu täiesti uuel viisil.
Teadlasterühma juht Andruid Kerne ütles, et ta tahab kokku monteerida ZeroTouch raamide rea, mis oleks piisavalt suur, et inimene suudaks sellest läbi jalutada.
Süsteem suudaks tabada liigutusi kolmemõõtmelises ruumis, mis võimaldaks seda rakendada mängude juhtelemendina.
Praegused 3D juhtelemendid, nagu Microsofti Kinect, kiirgavad infrapunast valgust ühest punktist, mis seab piirid jälgimise täpsusele ja samuti alale, mille ulatuses kasutajad on jälgitavad.