Elektriautode rent näitab hambaid Taxify ja Uberi liivakastis (1)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elmo Rent
Elmo Rent Foto: Peeter Langovits
  • Taxify konkurentsi ei näe

Uute omanike abiga varjusurmast välja tulnud elektriautode pakkuja ELMO Rent arvab, et suudab autode lühiajalise rendiga heita väljakutsekinda sõiduvahendusettevõtetele Taxify ja Uber.

«Tänasest on elektriautode lühirenditeenuse hind soodsam taksosõidust,» teatas ettevõte möödunud nädalal.

Tõsi, välja ütlemata jäeti seejuures, et hind tuleb odavam vaid juhul, kui autole ise rendipunkti järele minna ja sellega mõnda järgmisse rendipunkti sõita. Kui soovitakse taksoga sarnaselt autot endale ukse ette tellida, tuleb maksta kopsakas lisasumma.

Aga kampaania loosungid on ettevõttel kõlavad ning konkurentsi pakkumine taksoettevõtetele on nende peamine sõnum.

«Viimastel aastatel on Uber ja Taxify muutnud lühisõidud mugavaks ja soodsaks. Kliendile soodne teenushind on aga toonud kaasa streikivad taksojuhid, mis annab märku, et soodne hind ei pruugi jääda kestma,» ütles ELMO Rendi tegevjuht Enn Laansoo Jr. «Seetõttu leidsime, et on õige aeg konkurentsivõimelise lühirenditeenuse pakkumisega astuda taksoteenuse pakkujate mängumaale.»

Ettevõtte andmeil on keskmine taksosõit Tallinnas 15 kilomeetrit pikk ja maksab 5–7 eurot. ELMO Rendi elektriautoga tehakse 10–15-kilomeetrine pooletunnine sõit ära 3 euroga (nagu öeldud – juhul, kui sõidetakse rendipunktist rendipunkti – A. P.).

«ELMO Rent soovib muuta ka autoomanike tänaseid kasutusharjumusi,» jätkab ettevõte. «Järgmises etapis luuakse motiveerivad tingimused ka praegustele autoomanikele, et Tallinna ja Tartu elanikel tekiks ajend loobuda isikliku auto kasutamisest ning asendada see ühistranspordi kasutamise ja jagamismajanduse põhiste madalate ülalpidamiskuludega elektriauto kasutamisega.»

Laansoo sõnul on ELMO Rendi üks põhifookuseid siinkohal just isiklike liisitud autodega sõitvad kliendid, kes kasutavad autot peamiselt lühisõitudeks tööle ja koju.

«Statistika alusel kasutab Tallinna ja Tartu elanik ca 5 protsenti ajast isiklikku autot ehk 95 protsenti ajast auto seisab. Liisitud auto liisingumakse, kütuse, remondi, parkimise, auto amortisatsioonikulu kuus kokku on vahemikus 300–700 eurot sõltuvalt autost. Peatselt avalikustatava uue hinnastuspoliitika alusel suudame isikliku autoga võrreldes kliendile tema 5 protsendi sõiduvajadused rahuldada kaks kuni kolm korda soodsamalt kui isikliku liisitud autoga,» lubas Laansoo.

ELMO Rendi autosid saab rentida 20 rendipunktis, neist 17 asuvad Tallinas. Klientide kasutada on 31 elektriautot, mille seas on 22 Nissan Leafi ja 9 Mitsubishi i-Mievi.

Taxify on konkreetne: konkurenti pole

Uurisime ka sõiduvahendusfirmalt Taxifylt endalt, mida ta konkurentsiähvardusest arvab.

«Taxify ELMO autorenditeenuse pakkumises konkurentsi ei näe,» kõlas ettevõtte lühike ja konkreetne vastus.

Mis puutub elektriautodesse, siis märkis ettevõte, et üldiselt Taxify tervitab elektriautode levikut ja otsib ka ise pidevalt võimalusi keskkonnasäätliku transpordi arendamiseks. Taxify on juhtidele vahendamas hübriidautode rendi teenust.

Uber: renditeeus rikastab

Uberi Baltimaade piirkonna juht Enn Metsar märkis ELMO Rendi teadet kommenteerides, et isikliku auto omamine on väga kulukas ning ei ole keskkonnasõbralik ega ka linnaruumi silmas pidades kõige parem transpordi lahendus.

«Meil on hea meel kõigi teenuste üle, mis võimaldavad inimestel linnas liikuda ilma isiklikku autot omamata. Teenused nagu lühiajaline autorent rikastavad lisaks Uberile, ühistranspordile ja teistele transpordivahenditele mitmekesist transpordivõrgustikku,» ütles Uber.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles