Fotod: Vaata, kuidas sünnib uus automark - sportlik Cupra

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare
  • Kas Cupra mudelid hakkavad kõik põhinema Seati mudelitel?
  • Esikmudeli 2,0-liitrine mootor teeb 300 hj ja võimsat häält.

FOTO: Esta Tatrik

Hispaanlaste Seat tegi oma kähkusõiduautosid tähistavast Cuprast omaette automargi. Arter käis Cupra maailma esmaesitlusel. 

Alustuseks üks üsna uskumatu uudis. Nimelt müüdi eelmisel aastal Eestis rohkem Cupra märki kandvaid Seate kui põhjanaabrite juures Soomes. Suurel Euroopa turul on Seat viimastel aastatel olnud üks hoogsamalt kasvavaid brände, ning eks põhjust, miks Volkswageni gruppi kuuluv Hispaania tootja otsustas teha Cuprast eraldiseisva brändi, tulebki otsida sealt. Just see võib olla parim moodus, kuidas tõhusalt kasutada tõusulainet, mil müük on viie aastaga kasvanud pea poole võrra.

Et Cupra loost sotti saada, liigume hakatuseks ajas hoopis umbes kuu võrra tagasi. Tegevuspaik: mahajäetud ringrada Barcelona lähistel. Laguneval, kuid ikka veel majesteetlikul ovaalil jooksevad rebased ja rotid, betoon mureneb omaette ja esimesed võililled tärkavad pragudes talveunest. Kuni saabuvad inimesed, tulevad treilerid ja algavad ehitustööd. Otse keset Sitges-Terramari ovaali ehitatakse uue embleemi maailmaesitluseks uus maja, kuhu mahutada ajakirjanikud ja mõistagi esitletavad ise.

Kui minna ajas tagasi veel umbes aasta jagu ja maanduda Seati peakorteris, võiksime olla tunnistajaks hetkele, mil Seati siseringis tehakse teatavaks otsus, et Cuprast, mis seni tähistas Seati mudelite kähkusõiduversioone, saab omaette mark. Ajal, kui embleemid kaovad, ühinevad ja konsolideeruvad.

Tagasi üles