Küsimus eksperdile: kas SmartLynxi lennuki mootorid võisid tõesti juba õhus seiskuda?

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SmartLynxi lennuki korpusest on väljunud tuulegeneraator
SmartLynxi lennuki korpusest on väljunud tuulegeneraator Foto: avherald.com

Esimesed fotod üleeile Tallinna lennuintsidenti sattunud SmartLynxi lennuki vigastusest on tõstatanud arutelud selle üle, kas lennuki mõlemad mootorid võisid seiskuda juba enne lõplikku maandumist.

Lennundusfoorumites on selle küsimuse tekitanud nimelt käesolevale artiklile lisatud foto, millel on näha, lennukil on avanenud Ram Air Turbine ehk tuulegeneraator hädavajaliku elektrivoolu tekitamiseks.

Airbusi lennukid vajavad enim voolu tüürpindade liigutamiseks ehk lennuki juhtimiseks, mehhaaniline side tüürpindadega puudub. Tuulegeneraator väljub automaatselt korpusest siis, kui  mõlemad lennukimootorid on välja lülitatud, mis tavaoludes voolu toodaksid.

Uurisime Lennuameti ekspertidelt, kas kõnealune generaator väljub korpusest tõesti ainult siis, kui mõlemad mootorid on seiskunud.

Lennundustehnika osakonna vaneminspektor Kalle Allikson märkis tõesti, et viidatud fotol on näha, et RAT (Ram Air Turbine) on väljas.

«Kuid pelgalt sellele tuginedes on ennatlik järeldusi teha. Vastused küsimustele annab pardaregistraatori (FDR) dešifreerimine ohutusjuurdluse käigus, mille viib läbi Ohutusjuurdluse Keskus (OJK),» ütles Allikson.

Ootame hinnangut ka OJK uurijatelt.

Lennuk sattus probleemidesse kolmapäeva õhtul mõni minut pärast kella 17, mil põrkus treeningmaandumise käigus liiga tugevalt vastu lennurada, tõsis taas õhku ja sooritas pärast vasakpööret hädamaandumise.

Lennuki pardal oli seitse inimest, nende hulgas Lennuameti inspektor. Kaks inimest viidi kontrolliks haiglasse, kõik said koheselt psühholoogilist abi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles