Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Mis eestlastega juhtus – nad kukkusid järsku ostma Renault seda mudelit (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Renault Clio
Renault Clio Foto: tootja

Veebruaris juhtus autoturul midagi täiesti ootamatut – viimasel ajal järjekindlalt Škoda ja Toyota usku eestlased kukkusid järsku suure hooga endale ostma hoopis uut Renault Cliot.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) värskest statistikast selgub, et populaarseimaks automargiks oli veebruaris küll Toyota, milliseid müüdi 277, ning järgnesid Škoda ja Renault, vastavalt 209 ja 192 sõiduautoga.

Mudelite seast oli aga ootamatult edukaim Renault Clio koguni 85 autoga. Alles siis järgnesid tavapärased  Škoda Octavia ja Toyota RAV4, vastavalt 74 ja 62 autoga.

Veebruaris müüdi Eestis kokku 1907 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta veebruari müügi koguni 21,2 protsendiga. Käesoleva aasta kahe esimese kuuga on kokku müüdud 4354 uut sõiduautot ehk 22,6% enam kui mullu samal perioodil.

Suurima osakaalu moodustasid veebruari müügist väiksema keskklassi autod (23,4%). Jätkuvalt on populaarsed ka keskmised ja väiksemad maasturid, mille osakaal oli vastavalt 21,1% ja 14,7%.

Uute sõiduautode osakaal kõigist jaanuaris esmaregistreeritud autodest oli 57%. Eksporti läks 85 sõiduautot. Uusi elektriautosid müüdi veebruaris 6 (ka see on rekord) ja hübriide 93. Gaasilisaseadmega (CNG ja LPG) sõiduautosid ostsid tarbijad kokku 19.

Veebruaris kasvas ka tarbesõidukite müük, milliseid müüdi kokku 492 ehk 9,8% enam kui mullu. Automarkidest oli populaarseim Citroen 64 sõidukiga, järgnesid Renault ja Toyota, vastavalt 59 ja 46 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo (31) ja Scania (28).

Tagasi üles