Karm tõde: üle poole Taxigo juhtidest ei oska head eesti keelt

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taxigo pakub konkurentsi Uberi ja Taxify taksoäppidele, mis ka Eesti turul aktiivselt tegutsevad.
Taxigo pakub konkurentsi Uberi ja Taxify taksoäppidele, mis ka Eesti turul aktiivselt tegutsevad. Foto: Liis Treimann

Takso- ja kokkuleppevedude äpi Taxigo juhi Eduard Dubrovski tunnistab, et enam kui 60 protsenti selle vahendusel sõitjaid vedavatest taksojuhtidest ei oska firma enda kontrollide põhjal head eesti keelt.

Taxigo äpi kaudu vahendatakse Eestis pea 2500 juhti, kuid vaid 960 neist on saanud endale äpis külge sinimustvalge lipukese, mis tähistab heal tasemel eesti keelt oskavaid juhte.

Eduard Dubrovski sõnul oskab suur enamus juhte ikkagi keelt vähemalt minimaalsel tasemel, mis lubab pidada elementaarset dialoogi. «Meie aga paneme lipu ainult nendele, kes räägib keelt vabalt,» ütles Dubrovski Postimehele.

Kuidas Taxigo taga oleva ettevõtte juhid aga taksojuhtide keeleoskust kontrollivad? «Taksojuhte selekteerime selliselt, et ükshaaval kontrollime keeleoskust,» kõlas Dubrovski vastus.

Taxigo teatas täna hommikul, et kõigilt neilt juhtidelt, kes ei valda eesti keelt vähemasti Eesti kodakondsuse saamiseks vajalikul tasemel B1, tuleb hakata keelt õppima või rahulduda taksoäpis veidi tagasihoidlikuma positsiooniga.

«Kui aga klient tellib sinimustvalge lipukesega tähistatud takso, mille juht peaks eesti keelt oskama, kuid jääb siiski suhtlemisel hätta, makstakse kliendile raha tagasi,» teatas Taxigo.

Taxigo taksoäppi kaudu on võimalik tellida sõite 50 taksofirmalt ja sadadelt erajuhtidelt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles