Igakevadine palveränd maailma olulisemale autonäitusele on taas tehtud. «Genfi järel algab kevad,» ütles mulle mõned aastad tagasi Šveitsis üks Euroopa autonduse PR-guru. Mida toob kevad sel aastal autotööstusele, seda käiski Arter Genfis, sündmuste tulipunktis vaatamas.
Galerii: Vaata, need on kõige olulisemad uudismudelid Genfi autonäituselt!
Kaheks päevaks, enne kui näitus suurklientidele ja publikule avatakse, kogunevad Genfi näitusehallidesse maailma autonduse tipptegijad ja autoajakirjanikud. Rahvast, tuttavaid, sagimist on palju ning seetõttu on abiks varasematest kordadest sissetallatud trajektoorid stendist stendi. Mis jäi silma?
Selle pilguga vaadates mõistagi puudujad ja liitujad, mis väljendus eelkõige Opeli stendi puudumises ning kahe PSA margi – Peugeot' ja Citroëni – liitumises samale stendile. Tulemuseks, et varasematel aastatel avaral ja silmapaistvalt ilusa ekspositsiooniga Peugeot' stendil oli sel aastal tuntavalt kitsam.
Suurtest muutustest. Hiinlased tulevad, see on selge. Aga nad on kavalad, kõik iidse sõjakunsti suurteosed läbi lugenud. Nad ei ründa otse. Nad tulevad näiteks koostöös Euroopa kujustusstuudiotega. Näevad head välja. Neid on raske ära tunda.
Mistõttu oli minu jaoks ka vastuolulise maiguga Volvo XC40 kuulutamine Euroopa aasta autoks. Ühtpidi – siiras käepigistus, Volvo! Esimene tiitel sellele Põhjamaa margile. Sellest on tõeliselt hea meel. Aga pidi see just olema XC40, millega tiitel saadi! Kui seni nautis Volvo hiinlaste Geely omanduses häid aegu, siis tunnustus võeti autoga, mille arhitektuur on esimest korda Hiina päritolu. Jah, palju selles autos on Volvo, nagu me seda marki tunneme ja armastame, aga loomupärane ettevaatus ütleb, et miski, mis peab hea olema kogu maailmale, ei pruugi päris õnnelikuks teha. Ja üha sagedamini küsitakse kuluaarides, mis saab edasi. Kas täituvad süngemad ettekuulutused, et Hiina põhjatult rikas autotootmine lämmatab vaikselt Vana Maailma ja ka Ameerika seni eripärasid hinnanud tööstuse? Kas Volvo võit on Pyrrhose võit?