Volkswagen viskas Teslale 20-miljardilise kinda

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswageni autotehas.
Volkswageni autotehas. Foto: FABIAN BIMMER/REUTERS

Saksa autotootja Volkswagen otsustas teha 20 miljardi euro suuruse rahasüsti, et parandada oma 16 tehase akutootmise võimekust eesmärgiga suurendada lähiaastatel agressiivselt elektriautode tootmise osakaalu. Selle sammuga paneb ta suure surve alla Tesla, kes püüab praegu lahendada probleeme, millega Tesla Model 3 tootmine silmitsi seisab.

Saksa autotootja kõik tehased peaksid hiljemalt 2022. aastaks olema varustatud selliselt, et neis saaks ka elektriautosid toota, vahendab Bloomberg. Täna on see võimekus olemas vaid kolmes Volkswageni tehases, ütles autotootja teisipäeval Berliinis. 2025. aastaks loodab ettevõte tõsta elektriautode tootmismahu kolme miljonini aastas.

Selle võimaldamiseks on Saksa ettevõttel juba sõlmitud eellepingud selliste rahvusvaheliste tarnijatega nagu Samsung, LG, Contemporary Amperex, mis võimaldaks Volkswagenile elektriautode akude tootmist nii Euroopas kui Hiinas. Ettevõtte kinnitusel on lähiajal tulemas ka lepingud Põhja-Ameerika osas.

Saksa autotootja plaanib juba selle aasta jooksul tulla välja kolme uue elektriautoga, millel järgnevad lähiaastatel veel tosinkond. Kokku läheb elektriautode akutehnoloogia investeeringud ettevõttele maksma 50 miljardit eurot. Kui võrrelda  Volkswageni investeeringute suurust Teslaga, siis tema kohustuste maht oli eelmise aasta seisuga 17,5 miljardit dollarit.

Selle sisse on arvestatud ka 15,4 miljardi dollari suurused investeeringud akutehnoloogiasse kuni aastani 2022. aastani, mis läheb peaasjalikult Panasonicule, kes toodab Tesla autodele liituiumioonakusid. Volkswagen ise on oma elektriauto akuhanget nimetanud ajaloo üheks suurimaks sellelaadseks ettevõtmiseks.

Volkswageni 20-miljardilise investeeringu sisse on arvestatud ka eraldiseisva akudel töötavate sõidukite haru asutamine, mille esimene mudel saab olema Neo luukpäraga mudel, mis peaks müügile tulema 2020. aastal. Hoolimata aga juba paigasolevatest akuhankelepingutest, ei ole sellega siiski Volkswageni tarnemured lahendatud.

Ettevõte, mis on seni seisnud silmitsi suurte koobalti tarneraskustega - mis on kaasaegsete akude jaoks kriitiline komponent -, on öelnud, et tahab vähendada sõltuvust sellest koostisosast ning otsib lahendusi sellele oma akudes asendusaine leidmiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles