Ford ehitab üha targemaid autosid

Kuldar Kullasepp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehk aitab Fordi nutikas süsteem tulevikus ka Eestis ummikuid vältida.
Ehk aitab Fordi nutikas süsteem tulevikus ka Eestis ummikuid vältida. Foto: SCANPIX

Möödunud nädalal toimunud Google’i arendajate konverentsil tutvustas Ford arendusjärgus olevat tehnoloogiat, mis analüüsides autojuhi sõiduharjumusi seadistab autot nii, et saaks tagada võimalikult efektiivse energiakulutuse.

Google ja tema partnerid näitasid konverentsil kõige imepärasemaid lahendusi, mille keskmeks ettevõtte arendatavad platvormid, eriti just Android.
Kõrgtehnoloogiast huvitatud autojuhid kergitavad aga kindlasti kulmu, kui kuulevad Fordi arendustööst.

Nimelt on ettevõte töötamas välja nutikaid tehnoloogiaid, mis oskavad arvestada-analüüsida autojuhi sõiduharjumusi ja teha selle põhjal soovitusi optimaalsemaks sõitmiseks.
Arendustöödel on oma osa ka Google’il, kelle teadmisi pilveraalindusest ja tarkvara programmeerimisest Ford usinalt kasutada saab.

Tulevikus jälgivad Fordi toodetud autod juhi sõiduharjumusi. Näiteks jätab auto meelde, mis kellaajal millisel marsruudil sõite tehakse. Nii teab auto täpselt, et näiteks kell kaheksa hommikul asub juht kodust tööle. Auto teab ka, millist marsruuti sõidetakse. Kombineerides seda reaalajas saadava liiklusinformatsiooniga oskab auto teha juhile soovitusi marsruudi osas juba liiklema asumisel.

Samuti oskab auto jälgida liikumiskiirusi, kiirendusi ja teede looklemist, võimaldades nii teha seadistusi. Eesmärgiks ikka kütuse säästmine ja optimaalsete sõiduomaduste leidmine.

Liiklemise käigus kogutud andmed salvestatakse serveritesse ja kogutud andmeid saab kasutada kogu süsteem, tagades nii sõidusoovitusi kõigile süsteemi kasutavatele autodele. Pilveraalinduse kasutamist nõuab ka tõsiasi, et andmete analüüsimine ja ennustuste tegemine nõuab suurt arvutusjõudlust ja igat autot pole mõtet sellise arvutusvõimsusega varustada.

Seepärast kasutatakse internetti ühendatud servereid, mis suhtlevad autodega juhtmevabalt.
Ford on edumeelne ettevõte olnud aastaid. Pilveraalinduse võimaldatavaid rakendusi kasutab juba praegu ettevõtte Ford SYNC tooteperekond. Senini on tegemist aga eelkõige teenustega, mis aitavad juhil mugavamalt liigelda – näiteks navigatsioon, aga ka meelelahutusteenused.

Internetiühendusega autode puhul peab aga Ford hoolitsema ka süsteemide turvalisuse eest. Hiljutised uudised isikuandmete laiaulatuslike varguste kohta võivad kasutajates umbusku tekitada. Seetõttu on Ford lubanud, et tuleviku autoga seotud teenused on turvalised ja ettevõte teeb kõik endast oleneva, et kogutud andmeid ei oleks võimalik varastada või kuritegelikel eesmärkidel kasutada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles