Üle 60 kilomeetri tunnis liikunud Uberi isesõitev auto ei näidanud ühendriikide politsei sõnul enne 49-aastase naise alla ajamist pidurdamise märke.
Uberi isesõitev auto ei aeglustanud enne inimese alla ajamist
Jalgratas käe kõrval lükanud Elaine Herzberg, kes suri peale autolt löögi saamist hiljem haiglas, võis politsei sõnul olla kodutu. Autot rooli tagant valvanud tehnik, 44-aastane Rafael Vasquez, ei kannatanud politsei sõnul mitte ühegi terviserikke käes ja ei olnud ka joobes ega narkootikumide mõju all. Õnnetuse hetkel ei juhtinud mees autot manuaalselt.
Herzberg sai maasturilt löögi tänavat ületades. Väidetavalt ei viibinud naine vöötrajal. See ei tohiks aga kaamerate, radari ja LIDAR'iga varustatud autodele probleemiks olla. Internetis on asunud paljud inimesed kritiseerima politseid, kes veeretab justkui õnnetuse süü ohvri õlgadele.
The first non-driver death of the autonomous age and police are already blaming the victim. “Crossing outside of the crosswalk” was never a valid excuse for traffic deaths, and it provides no cover for autonomous mobility companies. https://t.co/BSCgeTahCv
— Janette Sadik-Khan (@JSadikKhan) March 19, 2018
Pühapäeval aset leidnud õnnetus oli teadaolevalt esimene hukkunuga lõppenud isesõitva auto katsetus. Mõnevõrra sarnastel asjaoludel hukkus liiklusõnnetuses 2016. aastal autopilooti kasutanud Tesla Model S juht. Uber on praeguseks peatanud kõik oma USA teedel liikuvad isesõitvad autod.
Uberiga isesõitvate autode arendamisel koostööd tegevad Volvo ja Toyota ei ole juhtunut kommenteerinud. Hetkel pole pole võimalik öelda, kas ettevõtete vaheline koostöö jätkub.
Juhtunu kohta puuduvad hetkel veel täpsed andmed, kuid arvestades, et autol on terve trobikond kaameraid, ei tohiks uurimine kuigi kaua aega võtta.
Allikas: The Verge.