Tehnilise järelvalve ameti andmetest selgub, et sajad tuhanded Eestis elanikud (ja loomulikult suur osa külalistest) ei eelista kasutada mobiilioperaatoritega mitte püsisuhteid, vaid ettemaksuga anonüümseid kõnekaarte.
Eestis on käibel üüratult kõnekaarte ja äri juhib Telia
Ameti värskeima info kohaselt on segmendi turuliider Telia 123 000 aktiivse kõnekaardiga. Kohe Telia järel oleval Elisal on 122 000 ja kolmandana Tele2-l 92 000 aktiivset kõnekaarti.
Telial ja Elisal on selle statistika järgi eri kvartalites pidevalt kohti. Kui panna siia kõrvale uuringufirma Nielseni andmed (näitab kõnekaartide käibe turuosa), siis on turuliidri positsiooni hoidnud 41,5 protsendiga viimased neli aastat Elisa.
Selle aasta kahel esimesel kuul on aga tublisti kampaaniat teinud Tele2 ning olnud sel perioodil edukaimaks uute stardikomplektide müüjaks – vahe esimestega oli aasta lõpus tõesti suur, uus tõde selgub aprilli lõpus.
Miks inimesed kõnekaarte kasutavad? Kindlasti on üheks eeliseks anonüümsus ning teisalt kasutavad neid kindlasti siinsed väliskülalised ja -tudengid ning lühemat aega töötavad spetsialistid.
Elisa esindaja Taavi Tederi sõnul on Elisa ja ZEN kõnekaardi kliendid pigem lojaalsed ja pikaajalised. «Peamiselt eelistatakse Elisa kõnekaarte soodsate pakettide tõttu, mis sisaldavad ühe kuutasu sees nii piiramatu kiirusega internetti, kõnesid kui ka sõnumeid,» ütles ta.
Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema märkis, et inimestele on paindlikkus ja kättesaadavus üha olulisemad ning sellepärast on ka kõnekaardid endiselt väga populaarsed.
«Kõnekaartide müük kasvab pidevalt ning ületab meie esialgseid prognoose. Tarbijate ootustele vastu tulles on Tele2 toonud turule ka kaks uut piiramatu mahuga kõnekaardipaketti – uue Smardi, mis sisaldab piiramatult kõnesid ja sõnumeid ning 10 GB internetti ja Tele2 kõnekaardi, millega saab lõputult nii rääkida, sõnumeid saata kui ka internetis olla,» lisas Seema.
Kõnekaarditurg üldiselt on Eestis langustrendis.