Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Vene päritolu robot aitab tippettevõtetel inimesi palgata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Robot Vera
Robot Vera Foto: Kuvatõmmis

Loojate sõnul aitab Vene päritolu robot Vera vähendada värbamisaega ja -kulu kokku kolmandiku võrra. Nüüd õpetatakse talle ära tundma ka viha, rõõmu ning pettumust.

Vene päritolu idufirma kasutab oma tehisintellekti toodet, värbamisrobotit Vera selleks, et aidata oma vähemalt 300 kliendi, kelle seas on näiteks Pepsi, Ikea ja L'Oreal, täita vabaks jäänud töökohti, vahendab Bloomberg. Ja jah, inimestega.

Vera eelisena toovad selle loojad välja kiiruse, millega ta suudab teha valikuid teenindus- ja sinikrae ametitele inimeste leidmisel. Nende all peetakse silmas nii ametnikke, restoraniteenindajad kui ehitustöölisi.

Vera on võimeline läbi video- või häälkõnede intervjueerima sadu tööle kandideerijaid samaaegselt, valides nende hulgast lõppvooru välja kuskil kümme protsenti kandidaatidest. Lõppvaliku peavad siiski kinnitama inimestest personalijuhid.

Roboti loojad on Vladimir Svešnikov (28) ja Alexander Uraksin (30), kellele kuulub Peterburis tegutsev idufirma Stafory, kus töötab umbes 50 inimest. Värbamisroboti loojatel on ka endil olnud varasemalt kokkupuude inimeste juhtimisega, sealhulgas inimeste värbamisega. Just kogemus, kus nad pidid sadu kandidaate läbi helistama, andiski neile idee värbamisroboti loomiseks.

«Me tundsime, et muutusime ise selle käigus robotiteks, seega leidsime, et parem ongi kogu see ülesanne automatiseerida,» märkis Uraksin. Värbamisrobotile pandi nimi Svešnikovi ema Vera järgi. Tema arendamisel on kasutatud nii Google'i, Amazoni, Microsofti kui Vene päritolu Yandexi kõnetuvastustehnoloogiaid.

Pilootrobot alustas tööd Venemaal 2016. aasta detsembris ning pärast seda on idufirma Stafory klientide arv ainult kasvanud. Nende seas on nii Lähis-Ida, Euroopa kui ka USA kliente. Ettevõtte sõnul ületab nende müügitulu selle aasta jooksul maagilise ühe miljoni dollari piiri.

Tagasi üles