Järjekordne saatuslik kokkupõrge: isejuhtimisrežiimil Tesla tegi juhile surmasõitu

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Päästemeeskonnad Tesla fataalse avarii õnnetuskohal

FOTO: /AP

Autode isejuhtivate süsteemide arendust tabas järjekordne suur tagasilöök, kui isejuhtimisrežiimil olnud Tesla kihutas Mountain View’s mitte kaugel Tesla peakontorist vastu teepiiret ja põhjustas sellega juhi hukkumise.

Autot juhtis 38-aastane Apple'i tarkvaraarendaja Wei Huang ning masin sõitis 23. märtsil kell 9.27 vastu betoonpiiret, mis eraldab 101. kõrvalteed 85. maanteest. Masin süttis ränga kokkupõrke tulemusel põlema ning selle juht suri hiljem haiglas, kirjutab The New York Times.

Tesla teatas juhtumi uurimise järel, et Huangi autot juhtis õnnetuse hetkel poolautonoomne autopiloot. «Me ei ole ühegi varasema õnnetuse tagajärjel näinud nii suurte kahjustustega Model X-i,» märkis ettevõte.

Selgus ka, et tabamuse saanud maantee infrastruktuuri element oli saanud kokkupõrke tagajärjel kannatada ka varem ja jäänud parandamata. Auto oli saatnud juhile aga mitu visuaalset ja heliga korraldust panna käed roolile ja võtta juhtimine üle, kuid juht oli need millegipärast tähelepanuta jätnud.

Tesla tuvastas, et juhi käed polnud roolil ka kuus sekundit enne kokkupõrget, kuigi masin vastava korralduse andis. Seega oli juhil viis sekundit ehk 150 meetrit aega, et juhtimine üle võtta või pidurdada.

Samas jäi täiesti tegevusetuks ka radaritega varustatud Tesla automaatne hädapidurdussüsteem.

Tegemist on juba teise üliränga õnnetusega, mille osaliseks on olnud autode isejuhtimissüsteemid.

Alles 18. märtsil sõitis Uberi kasutatud Volvo katseauto otsa teed ületanud jalakäijale. Selle õnnetuse puhul on teada, et täielikult isejuhtiv auto liikus kiirusega 60 km/h. Hukkunuks osutus jalgratast käe kõrval lükanud 49-aastane Elaine Herzberg. Uber katkestas pärast traagilist õnnetust isejuhtivate autode katsed.

Tagasi üles