Täna pärastlõunal pärast kella 15 katkes seni teadmata põhjusel kõikjal Mobiil-ID teenuse kasutamine. Teenus taastati kella 17 ajal.
Mobiil-ID teenus katkes mitmeks tunniks (10)
Mobiil-ID teenuse abil ei olnud võimalik siseneda näiteks portaali eesti.ee, pankade iseteenindusse ega teistesse e-teenustesse.
Teenus katkes kella veerand nelja paiku ning taastati mõned minutid pärast kella 17.
«Sertifiteerimisteenust pakkuva ettevõtte ja ID-kaardi lepingupartneri SK ID Solutions ASi mitteplaanilise katkestuse tõttu on teenus häiritud alates kella 15.16,» selgitas Postimehele Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) pressiesindaja Helen Uldrich.
Tõeseks ei osutunud RIA esialgne arvamus, nagu oleks olnud tegemist SK hooldustöödest tingitud katkestusega.
SK ID Solutions andis täiendavalt teada, et tõrge võis puudutada ka ID-kaardi ja DigiDoc'i teenuse kasutamist ning häiritud võis olla ka digiallkirjade andmine. Seoses tõrkega võis olla ülekoormatud ka ID-kaardi abiliin 1777. Tõrge ei mõjutanud aga digitaalallkirjade kehtivuse kontrollimist.
SK tegeleb rikke põhjuste väljaselgitamisega.
Mobiil-IDd kasutab enda identifitseerimiseks enam kui 160 000 Eesti residenti. Nende arv kasvas tublisti pärast möödunud aasta lõpus aset leidnud ID-kaardi turvakriisi.