Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Facebook: Brexiti kampaaniat toetanud andmefirma on osa Cambridge Analyticast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sotsiaalvõrgustik Facebook.
Sotsiaalvõrgustik Facebook. Foto: DADO RUVIC/REUTERS

Facebook teatas nädalavahetusel, et lõpetas koostöö Kanada andmefirmaga AggregateIQ (AIQ), süüdistades neid kasutajate andmete väärkohtlemises ja sidemetes skandaalse Cambridge Analyticaga.

Peamiselt sotsiaalmeedias tegutsev AIQ osales 2016. aastal toimunud Brexiti referendumi ajal lahkumist pooldavas kampaanias nimega «Vote Leave» ja teenisid eri huvigruppidelt selle käigus ligemale 3,8 miljonit dollarit. Facebooki sõnul võisid nad kasutada sotsiaalmeedia platvormi kasutajate andmeid oma kampaania eesmärkide ellu viimiseks, vahendab BBC.

Facebooki andmetel on AIQ tegelikult nüüdseks kurikuulsa Cambridge Analytica tütarfirma. Viimane pääses ligi enam kui 50 miljoni Facebooki kasutaja andmetele ja kasutas neid andmeid USA presidendivalimiste ajal Donald Trumpi kampaanias.

Vote Leave kampaania juht Dominic Cummings ütleb AIQ veebilehel välja toodud tsitaadis, et ilma nendeta poleks kampaania suutnud oma eesmärke ellu viia. AIQ on nüüdseks tsitaadi kustutanud.

Facebook on algatanud andmefirma suhtes juurdluse ja kõrvaldanud praegu nende ligipääsu kasutajate andmetele.

AIQ eitab oma sidemeid Cambridge Analyticaga.

Tagasi üles