Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Ärevusepilv nimega GDPR Eesti ettevõtete kohal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ettevõtjatel tasub uue andmekaitsemääruse suhtes tähelepanelik olla.
Ettevõtjatel tasub uue andmekaitsemääruse suhtes tähelepanelik olla. Foto: PantherMedia / Scanpix

Täpselt kuu pärast kehtima hakkavad Euroopa Liidu uued andmekaitsereeglid on oma keerukusega Eesti ettevõtetes palju ärevust ja peavalu tekitanud, kuid lähemal vaatlusel selgub, et üle võimete käivaid tiritammesid ei tule selle pärast teha peaaegu kellelgi.

25. mail kehtima hakkav isikuandmete kaitse üldmäärus ehk GDPR kinnistab nimelt need reeglid, mida üks enesest ja klientidest lugu pidav ettevõte kliendiandmete hoidmisel juba niigi järgib. Isegi Excel ei lähe nüüd põlu alla ja endiselt võib klientide andmeid sellises vormis hoida, kuid kui klientide andmete hoidmiseks kasutatakse pilveteenust, tuleb andmed tuua Euroopas asuvatesse serveritesse.

Andmekaitse inspektsiooni spetsialistid ütlevad, et kui andmete töötlemisega on ettevõttes juba varasemast kõik korras, ettevõte teab, milliseid andmeid, mis eesmärgil ja millisel õiguslikul alusel ta kogub ning kasutab, siis suuri muutusi vaja ei olegi. Kui aga ettevõttel on andmed korrastamata ning ta ei suuda tagada nende turvalisust, on uuendusi nüüd kindlasti vaja.

Tagasi üles