Eestlaste ostetud uued autod toodavad kogu Euroopas kõige enam heitgaase, kuid normid on karmistumas.
Eestlased armastavad tahmavaid autosid (9)
Riigikogu teatel on Eestis müüdud uute autode CO2 heide kõige suurem Euroopas. Kui 2016. aastaks kehtestatud süsihappegaasi heitenorm uutele autodele oli 130 g CO2/km, siis Eestis oli see 134 g CO2/km.
Eestile järgnesid Läti (129 g CO2/km) ja Saksamaa (127 g CO2/km). ELi keskmine oli aga vaid 118 g CO2/km.
Riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjon (ELAK) pidas täna sel teemal nõu ning toetas Euroopa Liidu määruse eelnõu uutele sõiduautodele ja väikestele tarbesõidukitele rangemate heitenormide kehtestamist aastateks 2025 ja 2030.
2020. aastaks on ELi sõidukipargile kehtestatud CO2 heitenorm sõiduautode puhul 95 g/km ja väikeste tarbesõidukite puhul 147 g/km.
Pärast 2025. aastat turule lastavate uute autode ja kaubikute heitenorm on 15 protsenti väiksem kui see oli aastal 2021 ning alates aastast 2030 turule lastavate uute autode ja kaubikute heitenorm on 30 protsenti väiksem kui aastal 2021. Aasta 2021 väärtus ei ole praegu teada.
Komisjoni esimehe Toomas Vitsuti sõnul kehtestatakse uued normid vaid uutele sõiduautodele ja kaubikutele, mitte kogu sõidukipargile.
«Kohustus määratud sihttaset täita kehtib autotootjatele uute autode ja kaubikute turule laskmise korral,» rääkis ta. «Automüüjatel tekib kohustus see informatsioon tarbijatele teatavaks teha, kuid ostuvalikut see ei piira. Kui inimene soovib suurema kütusekulu ja CO2-heitega autot osta, siis on neil see võimalus jätkuvalt.»