Rimi: ID-kaart ei paku piisavalt võimalusi
Rimi turundusjuhi Katrin Batsi sõnul otsustas Rimi aastaid tagasi kliendikaarti lansseerides, et tuleb välja oma kaardiga, sest see sobis paremini arendusplaanidega.
«ID-kaardi põhine kliendikaart ei võimaldaks meil saadud andmeid selliselt analüüsida, et oma klientide ootustele parimal moel vastata. Näiteks, Rimi pakutavatel ostuajaloopõhistel sooduspakkumistel on suur kasutajaskond ning praegu nad ilmselt ei kujuta enam ettegi, et ei saaks iga nädal soodustusega just neid oma lemmikkaupu. ID-kaardil põhineva kliendikaardiga sellist võimalust ei oleks,» selgitas Bats.
Üldine trend on aga kaartide asendumine mobiiliäpiga ning Rimi on sarnaselt mõnegi teisega liikumas plastivaba lahenduse poole ehk kliendikaart tuuakse mobiili. «Seda rakendust hetkel arendame. Osaliselt on selle kasutus juba täna võimalik,» märkis Bats.
Coop: paljud meie kliendid ei kasuta ID-kaarti
Mis puutub Rimi konkurenti Coopi, siis kasutab ka tema oma kliendikaarti nimega Säästukaart ning sellel on oma kindel põhjus.
«Säästukaart on väga pika ajalooga edukalt toimiv Coopi kliendiprogramm, millel praegu on koos Säästukaart Plussiga ligi 600 000 liiget. Meie klientide hulgas on palju neid inimesi, kes ID-kaarti igapäevaselt ei kasuta, kuid Säästukaardi kasutamine on nende jaoks tuttav ja harjumuspärane ning kliendikaardiga kaasnevate soodustuste saamine oluline,» selgitas Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido.
Tema sõnul on ID-kaardil kahtlemata aga mitu positiivset omadust, mis võimaldavad seda kasutada kliendikaardina. «Usume, et sel eesmärgil ID-kaardi kasutusele võtmine muutub tulevikus populaarsemaks,» lisas ta.