Lugeja küsib: kas Telia orjastab Diili kliente

Telia logo.

FOTO: Žygimantas Gedvila/SCANPIX

  • Telia tõstis ka vanade tavapakettide hinda

Postimehe poole pöördus Telia kõnekaardi Diili klient, kes pole rahul sellega, et tasuta telefoni sisaldanud paketi hinda tõsteti, kuid sellega mittenõustumisel tuleb tasuda ikkagi ka telefoni jääkväärtus.

Vahendame nii lugejakirja kui Telia vastuse sellele.

Diili klient:

Telial on kaval viis kliendid orjastada ning tõsta paketitasusid ligi 50 protsenti, sealhulgas teha teenus kehvemaks.

Telia (Diil) tegi mulle eelmisel sügisel pakkumise, mis sisaldas «tasuta» telefoni, 15GB internetti, 1000 kõneminutit ja 100 sõnumit hinnaga 4.46. Eile laekus minu Gmailile kiri, et edaspidi on hind 6.99, seejuures interneti maht ainult 12GB! Lepingu lõpetamine oli väidetavalt leppetrahvita. Kui kavatsesin lepingu üles öelda, ilmnes, et ca 8 kuud vana telefoni eest tuleb tasuda jääkväärtus 169€ (Huawei P9 lite mini – hetkel uuena müügis Telia enda e-poes 139–149€).

Väga kaval ja kasulik äri – orjastatakse inimene kaheks aastaks lepinguga ära, tõstetakse lepingutasu ca 50 protsenti ning võetakse teenust vähemaks. Lisaks nõutakse alguses nn tasuta lubatud seadme eest ebareaalselt suurt summat. Jään ootama Telialt järgmist ebareaalset hinnatõusu, olen ju kaks aastat sunnismaine, siis võib hinna ei tea kuhu kõrgustesse tõsta.

Telia pressiesindaja Raigo Neudorfi vastus:

Diil informeeris hiljuti oma kliente sellest, et sulgeb vanad mobiilipaketid ning asendab need uute ja tänapäevastega, mis pakuvad varasemaga võrreldes tunduvalt rohkem sisu ja väärtust. Seetõttu pole vanad ja uued paketid omavahel üheselt võrreldavad.

Näiteks sisaldavad kõik Diili uued paketid piiramatul hulgal kõne- ja sõnumimahtu nii Eestis kui Euroopa Liidus helistamisel. Eestist teistesse Baltimaadesse ja Skandinaavia riikidesse helistamiseks on pakettides ette nähtud kindel kõnemaht. Lisaks on kõigis pakettides kindel maht mobiilset internetti, mida saab koduturu hinna ja tingimustega kasutada kõikjal Euroopa Liidus. Seega muutus Diili klientide jaoks, kes aastas vähemalt korra mõnda ELi riiki külastavad, reisimine tunduvalt mugavamaks ja soodsamaks.

Igale kliendile on uus pakett välja pakutud selle alusel, palju ta igas kuus reaalselt mobiilset internetti tarbib.

Mis puudutab seadme jääkväärtuse hüvitamist, siis sellekohane info on alati kliendi allkirjastatavas lepingus kirjas. Oluline on siin tähele panna, et sideteenuse lepingu saaks klient soovi korral leppetrahvita üles öelda.  Nn komplekti lepingu korral, mis sisaldab nii mobiilsideteenust kui uue seadme osamaksetega järelmaksu, tuleb lepingu ennetähtaegsel ülesütlemisel tasuda ka seadme jääkmaksumus.

Jääkmaksumuse suurust pole päris õige võrrelda seadme tänase turuhinnaga.

Sama loogika kehtib ka näiteks autoliisingu korral – kui klient soovib sõiduki vahepeal välja osta, tasub ta selle eest lepingus sisalduva jääkmaksumuse, mitte sel hetkel kehtiva turuhinna.

Telia tõstis mobiilse interneti hinda, osa kliente viiakse sunniviisiliselt üle uuele paketile

Portaal Geenius teatas täna lisaks, et Telia tuli nädala eest välja uue mobiilsideteenuse hinnakirjaga, mille tulemusel peavad kliendid leppima ka hinnatõusuga. Kuigi gigabaite on rohkem, siis varem kasutatud mahu säilitamiseks tuleb maksta rohkem raha.

Uued Mobiilse elu paketid on sellised:

  • 50 MB, 0 €
  • 1 GB, 5 €
  • 5 GB, 12 €
  • 10 GB, 16 €
  • 20 GB, 23 €
  • 40 GB, 29 €
  • 100 GB, 40 €

Vanad mobiilse elu paketid olid möödunud aasta aprilli seisuga sellised:

  • 0.25 GB, 4,99 €
  • 2 GB, 7,99 €
  • 4 GB, 10,99 €
  • 8 GB, 13,99 €
  • 16 GB, 19,99 €
  • 32 GB, 25,99 €
  • 64 GB, 34,99 €

Geeniuse poole on pöördunud ka lugeja, kes sõnas, et Telia viib ta sunniviisiliselt üle uuele paketile.

Kliendile saadetud kirjas märkis firma, et muutunud on klientide ja turu ootused ning vajadused, sellest tulenevalt korrastatakse vanu teenuspakette ning tuuakse turule uued ja nüüdisaegsed teenuspaketid.

Loe edasi portaalist Geenius

Loe ka neid

Tagasi üles