Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Uus andmekaitsemäärus võib ettevõtetelt viia kontakti tuhandete klientidega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Dominic Lipinski / PA Wire/PA Images

Reedest jõustuv EL-i uus andmekaitsemäärus on pannud ettevõtteid oma klientidele massiliselt andmete töötlemise nõusoleku e-kirju saatma. Ilma nõusolekuta enam infokirju ja pakkumisi kliendile saata ei tohi, mistõttu võivad nad ilma jääda tuhandetest otsekontaktidest oma klientidega.

Viimase paari nädalaga on inimeste e-postkastid ummistunud andmete töötlemise nõusoleku küsimise kirjadega kõikidelt ettevõtetelt, kelle kliendiks nad end kunagi registreerinud on, alates suurtest tanklakettidest ja toidupoodidest, lõpetades rahvusvaheliste veebipoodide ja koduste kommunaalteenuste pakkujatega, vahendab ERRi uudisteportaal.

EL-i isikuandmete kaitse määrus näeb ette, et ilma kinnitust saamata klientidele edaspidi enam infokirju ja pakkumisi saata ei või, mistõttu meelitavad ettevõtted oma kliente nii piitsa kui präänikuga nõusolekut andma, et mitte väärtuslikest kliendiandmetest ilma jääda: mõni ähvardab ära võtta seni kliendikaardile kogunenud boonuspunktid, teine lubab kõigi nõustujate vahel loosida välja paari uusi tosse.

«Üldmäärus on eelkõige mõeldud isikule tema eraelu privaatsuse kaitseks ning oma isikuandmete kasutamise paremaks kontrollimiseks. Seega reaalselt mõjutab üldmäärus suuremal või vähemal määral pea kõikide ettevõtete, asutuste ja organisatsioonide tööd,» selgitas andmekaitse inspektisooni koostöödirektor Maarja Kirss.

Loe lähemalt ERRi uudisteportaalist.

Tagasi üles