Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Eestlased ostsid mais «koguni» ühe elektriauto (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota
Toyota Foto: Gene J. Puskar / AP

Eestlaste vanad head ostueelistused jõudsid mais tagasi – elektriautosid me ei osta ning Toyota ja Škoda on au sees.

Maikuus müüdi Eestis 2568 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta maikuu müügi 1,8 protsendiga. Jätkuvalt kroonivad automarkidest edetabeli tipus Toyota ja Škoda, vastavalt 365 ja 333 müüdud sõiduautoga. Kolmandale kohale tõusis maikuus Kia, milliseid anti klientidele üle 222.

Mudelitest oli populaarseim Škoda Octavia 121 müüdud autoga. Järgnesid Kia Sportage 86 ja Kia Cee’d 84 autoga, teatas automüüjate liit AMTEL.

Käesoleva aasta viie kuuga on Eestis müüdud kokku 11 624 uut sõiduautot ehk 11 protsenti enam kui möödunud aasta samal perioodil.

Kevade saabudes on veidi langenud maasturite osakaal ja mais oli populaarseim segment väiksem keskklass 25,6%, millele järgnesid keskmised maasturid (19,2%) ja väiksemad maasturid (14,5%).

Hübriide eelistasid tarbijad 116 korral ja elektriautosid läks kaubaks üks. Märtsis ostsid eestlased 5 ja aprillis koguni 17 elektriautot – see viimane võib olla seotud elektriautosid rentimiseks ja taksosõiduks pakkuvate ettevõtete sooviga vanu autosid välja vahetada.

Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi mais vastavalt 4 ja 2. Eksporti läks 82 autot.

Tempokas tõus jätkus maikuus tarbesõiduktite turul ja neid müüdi kokku 658 ehk 23% rohkem kui möödunud aasta mais. Kokku on tänavu viie kuuga tarbijad ostnud 2922 tarbesõidukit, mis ületab mullu sama perioodi müügi 11,4%. Populaarsemate markide edetabeli tippu kroonivad Prantsuse autotootjate tarbesõidukid – esikoha vallutas Citroën 101 sõidukiga, järgnesid Renault ja Peugeot vastavalt 77 ja 75 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis olid teistest edukamad Scania 35 ja Volvo 25 müüdud veokiga.

Tagasi üles