Eksklusiivsed fotod: Postimees käis Jaapani uusima ja suurima sõjalaeva pardal (1)

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Möödunud nädalavahetusel külastas Postimees Yokohama sadamas peatunud Jaapani mereväe lipulaeva, helikopterikandjat Izumo, mis ehitatakse lähiaastatel ümber lennukikandjaks.

Izumo võeti kasutusele alles  2015. aastal ja tegu on kõige suurima sõjalaevaga, mille Jaapan on ehitanud pärast Teist maailmasõda. Izumo ja tema valmimisjärgus sõsarlaev Kaga on 248 meetrit pikad ja kaaluvad 27 000 tonni. Tehniliselt ei erinegi nad kuigi palju lennukikandjatest, aga kuna Jaapani põhiseadusega on «ründerelvad» keelatud, siis klassifitseeriti nad algselt helikopterikandjateks.

Izumo kiirus on 30 sõlme (umbes 56 km/h) ja ta võtab pardale 970 meeskonnaliiget. Vaenlaste rakettide eest kaitsevad Izumot kolm Phalanx CIWS õhutõrjekuulipildujat ja kaks SeaRAMi raketipatareid. Tegu on ühe kõige kõrgtehnoloogilisema laevaga kogu maailmas.

Izumo on mõeldud kandma kuni 14 SH-60K Seahawki patrullhelikopterit, mille ülesandeks on tuvastada allveelaevu, kuid ta võib kanda ka V-22 Osprey kaldrootoriga transpordihelikopterid, mis on mõeldud kandma merejalaväelasi.

Seoses muutuva julgeolekuolukorraga Aasias ja üha kasvava Hiina agressiivsusega on peaminister Abe administratsioon otsustanud muuta aga mõlemad Izumo-klassi laevad tõelisteks lennukikandjateks ja varustada need USA uusimate F-35 varghävitajatega. Jaapan on tellinud praeguse seisuga 42 F-35A hävitajat, kuid Izumo vajab oma pikkuse tõttu tõenäoliselt hoopis vertikaalselt õhku tõusvaid F-35B hävitajaid.

Jaapan peab kas muutma oma tellimust või ostma lihtsalt rohkem lennukeid. Peale modifikatsioone suudaks laev kanda kusagil 10 lennukit korraga, mida ei ole lennukikandja kohta tegelikult kuigi palju. Izumo ja Kaga modifitseerimine võib minna maksma aga kuni neli miljardit dollarit.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles