Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Swedbank asus paroolikaarte kaotama (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Swedbanki paroolikaart
Swedbanki paroolikaart Foto: Tairo Lutter

Swedbank otsustas astuda esimesi samme paroolikaartide kaotamiseks pangateenustesse sisenemisel.

Alates 16. juulist saab Swedbanki mobiiliäppi siseneda ainult Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaatori vahendusel, paroolikaardiga sisselogimise võimalus kaob.

Mis puutub veebipõhisesse internetipanka, siis selle kasutajaid ootavad muudatused ees sügisel, kui paroolikaardiga sisse loginud klientide jaoks muutuvad päevased ülekandelimiidid. Alates 13. septembrist saab paroolikaardiga teha päevas 100 euro ulatuses makseid ja alates 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini 50 euro piires.

Järgmise aasta veebruarist ei saa Swedbanki kliendid paroolikaarte enam üheski teenuses kasutada.

«Paraku on paroolikaart ajale jalgu jäänud. Üle-euroopalised reeglid ei pea seda enam piisavalt turvaliseks isiku tuvastamise vahendiks ning regulatsioonidest tulenevad piirangud muudavad paroolikaardid tulevikus kasutuks,» rääkis Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.

Tänaseks kasutab 163 000 Swedbanki klienti Smart-IDd ja üle 120 000 kliendi Mobiil-IDd. ID-kaardiga logib sisse keskmiselt 165 000 klienti kuus.

195 000 klienti kasutab tänaseni ainsa Swedbanki interneti- ja mobiilipanka logimise vahendina paroolikaarti.

Tagasi üles