Omniva kullerid hakkavad kasutama elektrikaubikut, et katsetada selle sobivust kullerteenuste osutamisel nii tihedas linnaliikluses kui pikemate vahemaade läbimisel.
Omniva hakkab pakke vedama elektriautodega (3)
«Omniva sõidukid teevad ühe aastaga ligikaudu 254 ringi ümber maakera ning meie kui logistikaettevõtte peamine ökoloogiline mõju tuleneb transpordist,» ütles Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel pressiteates. «Seetõttu peame väga oluliseks keskkonnasäästlike sõidukite kasutamist ning elektrilise kaubiku kasutuselevõtt on märgiline samm sellel teel.»
Omniva esimeseks elektrikaubikuks on 40 kWh akuga ja umbes 170 km sõiduulatusega Nissan e-NV200, mille Omniva võtab kasutusse kaheks aastaks. Algul on elektrikaubik kasutusel Tallinna kullerpunktis, et testida autot tihedas linnaliikluses. Seejärel jätkub test mujal Eestis.
Kui tavapäraselt on Omniva kullerite autod värvilt valge-oranžid, siis elektrikaubik on eristuvalt helesinine ning tähistatud elektriautole viitavate kirjadega.
Omniva on varem testinud ka kirjakandjate ja postikullerite elektrimopeedi Ligier Pulse 3, mis on kasutusel posti- ja kullerfirmades Prantsusmaal ja Belgias. Omniva kasutas elektrimopeedi üle talve, testimaks nende sobivust just Eesti talvistesse oludesse ning test näitas, et see ei ole siiski veel valmis igapäevaseks aastaringseks postiveoks.
Elektriline kaubik, mida hakkavad kasutama kullerid, on aga hea potentsiaaliga: erinevad laadimisrežiimid ja hea sõiduulatus võimaldavad sel sõita sujuvalt ja ökonoomselt nii linnas kui ka maal.
Otsuse elektrikaubikute laiemaks kasutuselevõtuks teeb Omniva testi jooksvatest tulemustest lähtuvalt.