Google investeerib pool miljardit Hiina e-kaubandusse

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

JD.com kulleri kiiver.

FOTO: Jason Lee / Reuters

Google investeerib 550 miljonit dollarit Hiina e-kaubandushiiglasse JD.com, et konkureerida Aasia turgudel Amazoni ja Alibabaga.

Google hakkab reklaamima oma ostuteenustes JD.com tooteid, mis aitab Hiina ettevõttel omakorda pääseda paremini USA ja Euroopa tarbijateni. Enamus Google'i teenuseid on Hiinas blokeeritud, sest nad ei tsenseeri oma otsingumootori tulemusi kommunistliku partei soovide järgi. Google ei taha aga väga kiiresti kasvavalt turult kõrvale jääda, kirjutab Reuters.

JD sõnul saab Google'i osalus olema praeguse seisuga alla ühe protsendi.

Aasia riikide keskklass kasvab praegu üleüldiselt väga suure hooga, kuid jaemüügi infrastruktuuri kipub nappima (eriti Kagu-Aasias), muutes sealsed turud suurte e-kaubanduse ettevõtete lahingutandriks. Google omandas näiteks hiljuti suure osaluse Indoneesia sõidujagamisteenuses Go-Jek ja plaanib investeerida India e-kaubanduse ettevõttesse Flipkart.

Tagasi üles