Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Vaata, millised margid ja mudelid domineerivad Eesti automüügis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota RAV4 2017
Toyota RAV4 2017 Foto: Toyota

Eestis kasvas tänavu esimesel poolaastal uute sõiduautode müük 8,1 protsenti võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.

Juunis müüdi Eestis 2566 uut sõiduautot ehk 3,2 protsenti vähem kui mullu. Kuue kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 14 191 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta kuue kuu müügi 1069 autoga, teatas AMTEL.

Esimesel poolaastal oli suurima osakaaluga segment väiksem keskklass, mille osakaal oli 23,4 protsenti kõigist müüdud sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid (21,2 protsenti) ja väiksemad maasturid (15,5 protsenti). Juunis ostsid tarbijad 207 hübriidautot ja neli elektriautot. Uusi gaasiseadmega autosid müüdi kokku neli.

«Juunis uute sõiduautode müük veidi vähenes, aga kuue kuu kokkuvõttes on tõus täpselt selline (kaheksa protsenti), nagu AMTEL aasta alguses prognoosis,» kommenteeris esimese poolaasta müüki AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

«Aasta teine pool võib tulla keerulisem, aga tõenäoliselt jääb tõus umbes seitsme protsendi ligi. Hübriidautode osakaal on tõusmas ja seitse protsenti kogu müügist on juba väga hea näitaja. Bensiinimootoriga autode osakaal kasvab, aga diislit veel maha kanda oleks ennatlik, sest suuremate mootoritega autode ja maasturite osas diislile veel alternatiivi pole,» lisas Sillat.

Markidest oli nii juunis kui ka kuue kuu kokkuvõttes edukaim Toyota, millele järgnesid Škoda ja Renault. Mudelite esikolmiku moodustasid juunis Toyota RAV4, Škoda Octavia ja Renault Clio, aga kuue kuu kokkuvõttes on edukaimaks mudeliks Škoda Octavia. Järgnevad kaks Toyota mudelit RAV4 ja Avensis.

Juunis jätkus tempokas tõus tarbesõidukite turul ja neid läks kaubaks kokku 636 ehk 9,3 protsenti rohkem kui mullu. Kuue kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 11 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil. Markidest olid juunis populaarseimad Citroën (85 sõidukit), Renault (68) ja Volkswagen (65). Veokite segmendis oli juunis edukaimad Scania (31) ja Volvo (15).

Tagasi üles