Spyker C8 Laviolette LM85 - sportauto valitutele

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Spyker

Hollandi autotootjal Spyker valmis kunagise võidusõiduauto Spyker Squadron GT2 mälestuseks Spyker C8 Laviolette LM85, mida toodetakse vaid 24 eksemplari.


Spykeril on selja taga pikk ja kuulsusrikas ajalugu - firma lõid Jacobus ja Hendrik-Jan Spijker aastal 1880. Ka Hollandi kuninganna kuldne tõld, mida kroonitud pead tänapäevalgi kasutavad, on just selles ettevõttes valmistatud, kirjutab Autonet.ee.

Firma põhitoodanguks on siiski läbi aegade olnud sõiduautod, viimastel aastatel väga eksklusiivsed ja haruldased sportmudelid. Tõsi, siinkohal tuleb tunnistada, et tegelikult läks ettevõte 1922. aastal pankrotti ning ilmus uuesti avalikkuse ette alles 1999. aastal.

Spykeri tänapäevaste mudelite omanäoline disain ei lase neid teiste neljarattalistega segamini ajada. Ka ettevõtte uus Spyker C8 Laviolette LM85, loodud kunagise võidusõiduauto Spyker Squadron GT2 mälestuseks, on just selline. Seegi mudel tõotab teedel üliharuldaseks saada, sest seda toodetakse vaid 24 eksemplari.

Uus masin värvitakse oranži ja musta kombinatsioonis, mis lisab auto välisilmele veelgi agressiivsust. Mustaks kroomitud valuvelgede mõõt on 19 tolli.

Kaheistmelise sõiduki interjööris hakkab silma analoogne värvivalik, valdavaks tooniks siiski tumedam. Sportlikkuse rõhutamiseks on siia paigaldatud mitmeid alumiiniumist detaile. Loomulikult ei puudu interjöörist ei Spykeri ega ka LM85 logod.

Masina kere valmistati alumiiniumist, jõuallikas on aga pärit Audi tehasest. 4,2-liitrisest V8-st saadi kätte 400 hobujõudu ning 480 Nm pöördemomenti. Auto tühimassiks teatatakse 1 275 kilogrammi, mis teeb ühe hobujõu lükata 3,13 kg.

Mootor asub parema kaalujaotuse tagamiseks keskel. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse linnasõidul 19 liitrit ja maanteel 10 liitrit saja kilomeetri läbimiseks.

Spyker on sedapuhku vaeva näinud ka lisavarustuse nimekirjaga, et kliente lõplikult enda leeri meelitada. Tellida saab nii Šveitsi kellameistrite kronomeetreid kui ka mudeli seerianumbri graveerimist näidikutepaneelile. Või ka krokodillinahast rihmaga Chronoswiss 24H Pilot Watch käekella, millele samuti graveeritakse auto seerianumber.

Tasuta aga antakse kaasa 2009. aasta Le Mansi 24 tunni võidusõidu pääse, loomulikult VIP-looži.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles