Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Citroën DS4 – šikis kuues tüüpiline prantslane

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Citroen DS4
Citroen DS4 Foto: SCANPIX

DS4 pehme, vaikne, sõidab hästi. Auto pakub prantslaslikku stiili, mugavust ja törtsu ekstsentrilisustki, ostja peab endale aga aru andma, et see on väga mõnus auto kahele täiskasvanule, kus tagauksest sisse ja tagaistmele mahuvad mugavalt vaid kuni teismelised lapsed.
 

Hollandlaste Auto Week nimetab seda autot luukpäraks, mis on auto üldist iseloomu arvestades vist kõige õigem, vahendab Whatcar.

«Kui proovisõiduauto – So Chic varustuse, 115 kW bensiinimootori ja automaakäigukastiga DS4 – esindusse tagasi viisin, küsiti nagu ikka: no kuidas oli? Kurtsin selle peale, et muidu igati mõnus auto, ainult tagauksest sissepääsemiseks peab kondiväänamisega tegelema. Sellepeale öeldi, et asja võiks vaadata ka nii, et see auto on kupee, millel boonuseks veel ka tagauksed,» kirjutab Jüri Lass.

DS4 on 4,28 m pikk, 1,52 m kõrge ja 1,81 (peeglitega 2,05) m lai. Telgede vahe on 2,61 m. Seega on DS4 oma mõõtudelt kusagil väikeauto ja kompaktauto piirimail.

Auto tehnoandmetes ei ole infot kliirensi kohta, kuid silma järgi hinnates võib see olla suurem, kui 15 cm. Mis tähendab, et selle autoga võib julgelt asfaldilt ka ebatasasemale teele keerata, mida tavalise C4 11 cm kliirensiga tuleb väga ettevaatlikult teha.

Auto tühimass on 1,28 tonni. Pakiruum on küllalt suur, mahutades 385 liitrit kraami, tagaistmeid alla lastes suureneb pakiruumi maht ühe kantmeetrini (1021 l). Seega saab ka pikemale reisile vajamineva suurema pigistamiseta kaasa võtta.

DS seeria tegijad on ilmselt saanud ülesande valmis teha ühed edevad masinad. DS3, eriti selle Racing variant, tõstis lati kõrgele.

DS4 oma väiksema sugulase tasemeni ei küündi. Tema põhieesmärk paistab rohkem olevat kallis ja esinduslik välja näha.

Auto kujustus, eriti võimas ja visuaalselt raske ninaosa ning küllalt kõrge kere loovad mulje, nagu oleks tegu (linna)maasturiga, või nagu neid ka nimetatakse – parketimaasturiga (viimane nimetus sobib DS4 sisu ja vormiga päris hästi).

DS4 on oma kujustuselt ja mõõtmetelt väga sarnane linnamaasturite Mitsubishi ASX-ga ja Audi Q3-ga. DS4 tagaosa sujuvamalt langev katusejoon annab autole siiski veidi kupeelikuma väljanägemise.

Kahjuks on ilmselt just kujunduslikest kaalutlustest lähtudes saanud auto kitsa tagaukse, millest sissepugemine üle meeter-kuuekümnesele inimesele paras tsirkustemp on.

Kujundusest tuleneb ka pinnalt küllaltki suur, kuid väga längus tagaaken, mille vertikaalprojektsioon juhiistmelt taha vaates päris ahta vaatevälja jätab.

Prantsuslikult napakas on tagaukse terav ülanurk, mis samuti formaalse kujundusmängu tulemus. Kuid mis ka natuke ohtlik, sest selle terava ukse-otsa külge võib ennast päris valusasti ära lüüa. Ameerikas ei oleks selline «terariist» võimalik.

Standardvarustusega DS4 hinnaskaala algab 18 910 eurost ja lõpeb 28 095 euroga. Autol on kolm varustustaset. Neist kõige lihtsam katab peaaegu kõik tavasõitja vajadused. Peaaegu seetõttu, et selle varustusega ei kaasne automaatset kliimaseadet, küll aga on olemas tavaline konditsioneer.

Märksõnad

Tagasi üles