Toyota Avensis: kvaliteet üles, töökindlus alla

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toyota

Toyota Avensis on kvaliteetsetest materjalidest korralikult kokku pandud. Kuid koos auto nooblimaks muutumisega on töökindlus viimastel aastatel pisut tagasi andnud.



«Miski pole võimatu!» armastasid Toyota reklaamitegijad mõne aja eest hõigata. Ja nende väide paistis tõesti kinnitust leidvat, kui jaapanlased pidid 2006. aastal ligi miljon autot erakorraliselt töökodadesse kutsuma. Põhjus? Rooliseade võis teatud tingimustel üles öelda, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

Endale kvaliteedi ja töökindlusega hea nime loonud firmale oli see tõeline katastroof. Kuigi juba 2004. aastal oli Toyota samal põhjusel tagasi kutsunud 49 000 Avensist.

See näitab üsna selgelt, et isegi Toyota ei tegutse ideaalmaailmas, mis käib ka näiteks Suurbritannias Burnastonis asuva tehase kohta, kus ehitatakse Avensist eurooplastele, kuid osaliselt isegi Jaapani turule.

Tuleb muidugi tunnistada, et Toyota kvaliteediga harjunud ostjad esitavad autodele üha kõrgemaid nõudmisi. Ja töökindluse maailmameistri tiitli kindlustas Toyota endale üsna lihtsate sõidukitega nagu Carina või Corolla.

Eurooplased on TDI, CDI ja teiste sääraste lühenditega aga tehnoloogialati sellisesse kõrgusesse ajanud, et antiiksel eelpõlemiskambriga diiselmootoril, mida kasutati veel esimese põlvkonna Avensisel, midagi kaasa rääkida polnud.

Seetõttu toodi esimesed D4-D-mudelid turule pisut kiirustades ja ostjatele jäeti katsesõitjate mängimise rõõm. Ning tundus, nagu oleks Toyota mootori kasutamise tingimusi pisut liiga kergeks hinnanud.

Selgus, et pidev täisgaasiga sõit - Saksamaal üsna tavapärane nähtus - võis mootorile hukutavalt mõjuda. Pealegi ei suutnud mootor kiirema sõidu jooksul sinna kogunenud väävlist end enam korralikult vabastada.

Kui juht lõpuks tempo maha võttis, hakkas väljalasketorust kõvasti suitsu tulema, nagu täheldasid ka Auto Bildi ajakirjanikud Avensise kestvustestis. Enamasti töökindlamaid ottomootoreid ei saa samuti mööndusteta soovitada, sest hoolimata muudetavast gaasijaotusest napib neil elastsust.

Head nime luuakse kaua, rikutakse kähku

Üsna harvadest mootoririketest rohkem häirivad kasutajaid aga igapäevased pisiasjad. Närvidele käib kehv raadiovastuvõtt, kergesti määrduvad põranda- ja istmekatted ning üpris kiiresti ilmuvad naginad-klõbinad.

Pisiasjad? Jah, kuid mõjuvad margi mainele hukutavalt. Ja head mainet luuakse kaua, kuid hävitatakse mõne hetkega. Miski pole võimatu.

Toyota Avensis: probleemid ja nõrgad kohad

Toyota on ikka olnud töökindluse sünonüümiks, kuid Avensise puhul peab see väide vaid osaliselt paika. Ei, me ei räägi teeserva jäänud rikkis Toyotade hordist. Lõppude lõpuks jõudis Avensis Auto Bildi 100 000 kilomeetri testis auväärsele 11. kohale, jättes mitmed nn kvaliteetmargid kaugele tahapoole.

Kuid suveräänne pommikindlus näikse olevat ajalukku jäänud - kui vaadata kas või Auto Bildi lugejate kaebusi. Eriti tundub autoomanikke ärritavat Inglismaal Burnastonis ehitatava Avensise koostekvaliteet.

Logisevad keskkonsoolid, varakult läbiistutud istmed ja vahel vaid mõne kilomeetri järel õli lekitama hakkavad amortisaatorid tekitavad küsimuse, kas hiidkontsern Toyota tegi tootmist Euroopasse tuues ikka õigesti. Ei ole Avensis prii ka konstruktsioonivigadest.

Diiselautode kabiiniküte jääb nõrgaks, kliimaseade samuti. Lisaks paistab brittidel olevat probleeme uste ja luukide korralikult auto külge sobitamisega, nagu näha muutuva laiusega plekivuukidest.

Osa süüd tuleb ajada Euroopa allhankijate kaela. Nii on esilaternad keskmisest sagedamini ebatihedad, värisevad või tuhmuvad kiiresti. Ja ksenoonlaternatel (Executive-varustuses lisatasuta) ütleb üles juhtplokk. Muidugi tabavad sedasorti hädad teisigi automarke. Ainult et Toyota juures paistavad need selgemini välja.


Mudeliajalugu: Toyota Avensis

Jaanuar 1998
Carina järglase, mudeliseeria Avensis esitlus. Kolm keretüüpi: sedaan, luukpära ja universaal. Kolm ottomootorit võimsustega 81 kW/110 hj kuni 94 kW/128 hj; üks turbodiisel (66 kW/90 hj).

November 1999
Moodne ühisanumpritsega diiselmootor (81 kW/110 hj) vahetab vana turbodiisli välja.

August 2001
Tootmisse jõuab juba II põlvkonna Avensise tehnikal baseeruv mahtuniversaal Avensis Verso.

Aprill 2003
Mudelivahetus: müügile jõuab praegugi toodetav Avensis. Taas kolm keretüüpi - sedaan, universaal ja luukpära. Kolm ottomootorit: 1,8 l (95 kW/129 hj); 2,0 l (108 kW/147 hj) ja 2,4 l (125 kW/170 hj). Ainus kaheliitrine diiselmootor annab 85 kW/116 hj.

August 2003
Kõik mootorid täidavad Euro 4 heitgaasinormi.

Oktoober 2003
Uus jõuallikas sedaanile ja universaalile: 2,4-liitrine ottomootor, 120 kW/163 hj. Ainult luukpärale pakutakse uut diislit 2.0 D-4D D-Cat (Diesel Clean Advanced Technology), mis arendab 85 kW/116 hj.

Veebruar 2004
ESP jõuab kõigi mudelite põhivarustusse.

Juuli 2004
Toyota kutsub Euroopas rooliajami vigase kinnituse tõttu tagasi 49 000 Avensist. Esialgu kuuluvad parandamisele ainult 2003. aasta jaanuarist novembrini toodetud 1,8-liitrise ottomootoriga autod.

Juuni 2005
Uued diiselmootorid kõigile keretüüpidele: 2.2 D-4D (110 kW/150 hj) ja 2.2 D-Cat (130 kW/177 hj).

Juuni 2006
Mudelivärskendus. Lõpetatakse mootorite 2.0 D-Cat (85 kW/116 hj) ja 2.2 D-4D (110 kW/150 hj) pakkumine. Rooliajamiga seotud tagasikutsumine laieneb kuni 2005. aasta detsembrini toodetud autodele.

Oktoober 2006
Uus diiselmootor 2.0 D-4D: 93 kW/126 hj, nagu teisedki saadaval ainult kübemefiltriga.

Mudelisoovitus

Tehnilised andmed
Mudel 2.0 D-4D D-Cat
Töömaht 1995 cm3
Võimsus 85 kW/116 hj
Tippkiirus 195 km/h

Saksa turu suundumus on selge: enam kui pooltel uutest Avensistest tuksub kapoti all diiselmootor, ja eks mõjuta see meiegi pruugitud autode turgu. Eriti võime soovitada 2004. aasta algusest pakutavaid hooldusvaba kübemefiltriga D-Cat-mootoreid.

Võimsus jäägu igaühe enda valida. Keretüüpidest eelistavad sakslased universaali, sedaan ja luukpära annavad kumbki vaid 15 protsenti müüdud sõidukitest.

Kulud

soovitatud mudelile 2.0 D-4D D-Cat (85 kw/116 hj)

Ülalpidamiskulud

Kütusekulu AB testis 6,6 l/100 km (D), CO2 pääst 175 g/km. Eestis pole kaheliitrise D-Cat-mootoriga Avensist müüdud, seepärast saime Toyota Eesti esinduselt andmed mudeli 2.0 D-4D kohta.

Hooldusvälp on Avensisel 15 000 km ning hoolduste hinnad on järgmised:

15 000 km 2074 kr
30 000 km 2569 kr
60 000 km 3723 kr


Varuosade ja remondi hinnad (käibemaksuga) kroonides

Varuosa                              Hind             Vahetus
Generaator                         11347           525
Starter                               8703             472
Veepump                            2122            1417
Hammasrihm ja pingutusrull 903+942      1050
Summuti viimane "pott"       4334            262
Esiporitiib (värvitud)            2992            315
Esipidurikettad ja -klotsid     1322+1303  682

Hinnang
AB kasutatud autode asjatundja Hendrik Dieckmann

Kuigi Avensis enam töökindlusrekordeid ei püstita, jätab silmapaistmatu jaapanlane kasutajate rahulolu edetabelis ikka mitmedki kvaliteetmargid kaugele seljataha.

Hinne: * * * *

Kasutatud autode hinnad

Portaali auto24.ee järgi 2008. aasta oktoobri keskel (müügis umbes 240 autot). Selgelt on näha põlvkondade vahetusega (2002-2003) kaasnev hinnahüpe.

Väljalaskeaasta Hind kr
2008 320 000
2007 285 000
2006 252 000
2005 223 000
2004 197 000
2003 175 000
2002 115 000
2001 100 000
2000 87 000
1999 76 000

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles